Lediga jobb som Administrativ utvecklare i Skellefteå

Se lediga jobb som Administrativ utvecklare i Skellefteå. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Skellefteå som finns hos arbetsgivaren.

Administrator?Administratör?

Your tasks: • Expatriate staff file management, landing service and visa support • Actively support management in day-to-day operations • Coordinate and organize everything to do with LEAD • Part of important projects and take on a variety of ad-hoc tasks • Work closely with the project management team to ensure seasonal staffing requirements while controlling staff costs • Provide competent and professional advice from the in... Visa mer
Your tasks:
• Expatriate staff file management, landing service and visa support
• Actively support management in day-to-day operations
• Coordinate and organize everything to do with LEAD
• Part of important projects and take on a variety of ad-hoc tasks
• Work closely with the project management team to ensure seasonal staffing requirements while controlling staff costs
• Provide competent and professional advice from the international project team
• Coordinating external third-party visa service agencies and partners
What you bring with you:
• High degree of reliability, independence and self-organization
• Initiative and the ability to keep track of things when things get chaotic
• Ideally experience in an international matrix environment
• High level of stress and exercise tolerance
• High degree of empathy, contact and teamwork skills
• Willingness to travel necessary
• Fluent in Chinese and English both written and spoken
What you can look forward to:
• Innovative Technology
• Cooperative & friendly colleagues
• Short & transparent decision-making process
• Creative freedom with confidence in your potential
• Possibility of mobile office/home office
• Attractive basic salary + commission through sales successes
Work Location: Skellefteå Visa mindre

Administrativ samordnare, förskola

Vill du vara med på en spännande resa och testa en ny roll inom förskolans värld? Här jobbar vi mest av allt för andra, men även för varandra och det gemensamma målet med vårt arbete är att förskolan ska ge varje barn möjlighet att bli sitt bästa jag. Du kommer att ingå i ett pilotprojekt på ett år med goda chanser till en tillsvidareanställning beroende på hur projektet utvecklas. Du kommer att vara med och lägga en grund för att stärka det pedagogisk... Visa mer
Vill du vara med på en spännande resa och testa en ny roll inom förskolans värld? Här jobbar vi mest av allt för andra, men även för varandra och det gemensamma målet med vårt arbete är att förskolan ska ge varje barn möjlighet att bli sitt bästa jag. Du kommer att ingå i ett pilotprojekt på ett år med goda chanser till en tillsvidareanställning beroende på hur projektet utvecklas.

Du kommer att vara med och lägga en grund för att stärka det pedagogiska ledarskapet och ge utrymme för rektor att fokusera på att utvecklingen av undervisningen i förskolan. Tjänsten kommer göra det möjligt för rektor att delegera vissa arbetsuppgifter som berör förutsättningar för verksamheten som i vanliga fall hanteras inom rektors chefsskap, men som inte berör det pedagogiska ledarskapet.

Välkommen med din ansökan!

ARBETSUPPGIFTER
I uppdraget som administrativ samordnare inom förskolan är du ett stöd till rektor och biträdande rektorer när det gäller avlastning i vissa lednings-/chefsuppdrag. Du ingår i ledningsgruppen och har ett helhetsperspektiv inom rektorsområdet Lövånger/Bureå som består av rektor och 2 biträdande rektorer.

Du kommer att ansvara för förskolans interna och externa kommunikation inom dina ansvarsområden samt för att upprätthålla och utveckla rutiner för administrativa processer. Det kan handla om att självständigt driva och genomföra vissa arbetsmiljöuppgifter som skyddsrond, egenkontroll och brandsinspektion. Arbetet kan även innebära ansvar för samordning och kommunikation med övriga verksamheter kopplade till förskolan. Du hanterar dialoger och samarbete kring byggnationer och underhåll samt följer upp planerade åtgärder, både inom arbetsmiljö och byggnationer.

I dina arbetsuppgifter ingår även att ge ledningsstöd inom området för kompetensförsörjning, det kan innebära till exempel att ge stöd vid rekrytering och introduktion av nya medarbetare. Genom delegation kommer du att som administrativ samordnare till rektor och biträdande rektorer ha visst personalansvar inom ett avgränsat område utifrån förutsättningar för verksamheten.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en akademisk utbildning med juridisk, samhällsvetenskaplig/ekonomisk inriktning eller annan arbetslivserfarenhet som vi bedömer relevant. För rollen krävs att du har erfarenhet av att hantera liknande arbetsuppgifter som ekonomiuppföljning, arbetsmiljöfrågor och fastighetsfrågor samt vana av att ta fram rutiner och driva processarbete. Du bör även ha utbildning mot pedagogiskt arbete, eller motsvarande arbetslivserfarenhet.

Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av ledarskap genom projekt-/uppdragsledning, chefstjänst eller i en samordnande roll, alternativt drivit och lett förändringsarbete på ett framgångsrikt sätt. Det är en fördel om du har god kunskap och förståelse inom verksamhetsområdet.

Som person är du social och utåtriktad samt är bra på att kommunicera på svenska i både i tal och skrift. Du är en lagspelare som kan ta egna beslut och initiativ när situationen så kräver. Det är viktigt att du trivs med och är bra på att strukturera upp ditt arbete samtidigt som du är lyhörd och anpassar arbetet utifrån verksamhetens behov.

ÖVRIGT
Utbildning och arbetsmarknad är en av kommunens största förvaltningar med cirka 3 000 medarbetare. Vår verksamhet finns i hela kommunen med cirka 35 grundskolor, 87 förskolor, 40 fritidshem och två gymnasieskolor. Vi arbetar för att barn och unga ska ha de verktyg de behöver för att hitta rätt i både nutid och framtid. Vi verkar för en helhetssyn och en röd tråd i utveckling och lärande från förskola till och med gymnasiet. En växande vuxenutbildning och en arbetsmarknadsenhet med fokus på de som behöver extra stöd ingår också i förvaltningen.

För att arbeta inom Utbildning och arbetsmarknads verksamheter krävs att du lämnar ett utdrag från belastningsregistret. Du beställer själv utdraget för skola och barnomsorg hos https://polisen.se/. Det är giltigt ett år och måste därefter förnyas.

Läs mer om Skellefteå här:
https://skelleftea.se

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds. Visa mindre

Production Training Specialist

We are looking for a driven production training specialist to join us in our mission to contribute to a greener future. The role is a part of our excellent Upstream team based in Skellefteå . By joining us, you will be a key player in establishing up Upstream and contribute to building one of the first large scale European battery factories. About the job Ensure competence development of all production team members within the designated area in accordan... Visa mer
We are looking for a driven production training specialist to join us in our mission to contribute to a greener future. The role is a part of our excellent Upstream team based in Skellefteå . By joining us, you will be a key player in establishing up Upstream and contribute to building one of the first large scale European battery factories.

About the job

Ensure competence development of all production team members within the designated area in accordance with the Northvolt Training and Development framework.

About the team
You will be part of a team were each and everyone counts to make this a success. We work hard to create a good work environment, to make room for creativity, initiatives for improvement and a possibility for people to grow. We aim to become the world´s most equal and including workplace.

Key responsibilities include but are not limited to: (

- Coordinate the development of necessary Work Instructions with all stakeholders
- Conduct Work Instruction relevance audits to ensure applicability on the shop floor
- Coordinate the development of Learning paths from onboarding to L4 for Manufacturing Associates
- Coordinate the development of 1st and 2nd line leaders (team leads and shift managers)
- Drive the implementation and continuous improvement of shop floor trainer collectives ensuring the availability of skilled trainers for all development needs
- Ensure production need is considered in the development of all training programs and content for the designated area
- Ensure that area specific training programs in Learning Management System (LMS) are up to date
- Develop training content
- Coach and execute trainings on the shop floor as needed
- Set training targets and track training participation
- Support shift managers with team development and with follow-up of competence and qualification matrices
-
Updates area training scorecards

-
Create and lead Manufacturing competence matrix via close collaboration with Technical, CI and HSE leads.

-
Evaluate Shift team members according to Competence matrix with Shift managers and coach them in individual competence evaluation conversations.

-
Ensure annual training plan is in place for both internal and external including Operational, Technical and Regulatory trainings.

-

Northvolt is an equal opportunity employer. We're a diverse group of individuals, united by a common mission, who recognise that while our actions as individuals have a role to play in driving Northvolt towards its goals, we always seek to move forward as a team. We offer you an open and welcoming atmosphere where we win as a team – and fail as a team. Northvolt is growing at the speed of light and we are a strong believer in internal career development. For us it’s important to look at your skills and potential, please refrain form including your picture and age with your application to help us with this.

Apply with CV in English or your complete LinkedIn profile.

Full time employment, fixed salary.
Planned starting date is asap.
We believe that you have :

- Good equipment knowledge in designated area
- Training experience from the designated area
- Fluency in English and Swedish
- Computer savvy, good knowledge of Office 365, experience with LMS and PowerBI is a big plus

Bonus points for:

- Communicative
- Highly organized and results driven
- Service-minded, proactive and determined to create a great candidate/employee experience
- Has a can do-attitude and an entrepreneurial spirit
- Ability to understand and describe technical complexity in an easy to understand kind of way
- Passion for liberating potential in teams and individuals


Northvolt makes green batteries for a blue planet. Affordable cells and high-quality battery systems. All manufactured with a record-low carbon footprint. Purposely built to provide Europe with the opportunity to switch to renewable energy – efficiently and entirely.

To accomplish this, we do things differently. We design, manufacture, and recycle everything under one roof. We even build our own factories. All this is incredibly challenging and requires us to think in unconventional ways. We’re constantly experimenting, learning and adapting to make batteries so great – they will one day make oil history.

Northvolt is growing fast. We’re staffing our international office in Stockholm, our R&D facility, Northvolt Labs, in Västerås, as well as our Gdansk facility for production of battery systems. We're also hiring for our gigafactory Northvolt Ett in Skellefteå, Sweden. We want to work with smart individuals from all disciplines. Strong individuals that truly want to make a positive impact on the future. Those of us already on board share a passion for our mission. We’re prepared to work hard in pursuit of excellence. We enjoy the ride and our main drive is to make a difference for real. As a team, we’re dedicated to thinking new, working hard and having fun. Visa mindre

Intendent, Utbildning och arbetsmarknad

Det händer otroligt mycket i Skellefteå just nu och staden växer sig allt större. I en så expansiv samhällsomvandling utvecklar Utbildning och arbetsmarknad sin organisation för att ge stöd till medarbetare, rektorer och huvudmannen att lyckas med sitt uppdrag. Målet är att skapa en organisation som främjar att varje barn, elev och deltagare möts med en god och likvärdig kvalitet på sin utbildningsplats. Detta gör att det knappast funnits en mer spännande ... Visa mer
Det händer otroligt mycket i Skellefteå just nu och staden växer sig allt större. I en så expansiv samhällsomvandling utvecklar Utbildning och arbetsmarknad sin organisation för att ge stöd till medarbetare, rektorer och huvudmannen att lyckas med sitt uppdrag. Målet är att skapa en organisation som främjar att varje barn, elev och deltagare möts med en god och likvärdig kvalitet på sin utbildningsplats. Detta gör att det knappast funnits en mer spännande tid att arbeta hos oss!

Nu söker vi en driven och strukturerad intendent till vårt team.

Utbildning och arbetsmarknadsförvaltningen utgör kommunens utbildningsorganisation och arbetar med frågor från förskola till gymnasieskola. Verksamheterna förväntas växa rejält fram till år 2040 och med det följer ett utökat behov av lokalkapacitet och stöd till våra rektorer. Det centrala utbildningskontoret har i uppdrag att skapa goda förutsättningar för verksamheterna. Det är här du som engagerad intendent kommer in och gör skillnad.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som intendent ingår du i utbildningskontorets lokalteam och är ett praktiskt verksamhetsnära stöd inom lokalfrågor till verksamheternas chefer. Arbetet innefattar bland annat innemiljöutredningar, rådgivning vid lokalanpassningar, stöd vid upphandling av inventarier samt samordning av logistik när en verksamhet byter eller renoverar sina lokaler. Du företräder utbildningskontoret i kontakt med övriga förvaltningar.

Som intendent ger du även stöd till chefer i det systematiska arbetsmiljöarbetet kopplat till lokaler och fysisk arbetsmiljö. Vid behov kan du bistå chefer vid tillsynsärenden. Uppdraget kan även komma att innehålla arbetsuppgifter kopplade till säkerhetsarbete och krisberedskap.

I lokalteamets uppdrag ingår att ha ett helhetsperspektiv i lokalfrågor. Det innebär att du i samarbete med andra gör prioriteringar som skapar rättvisa förutsättningar för både rektorer och dem som vi ytterst är till för: våra barn, elever och deltagare. Som intendent utgör du därmed en viktig garant för att skapa likvärdighet inom vår verksamhet.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med högskole-/universitetsexamen med relevant inriktning. Du bör ha erfarenhet av att arbeta i projekt samt erfarenhet av och förståelse för pedagogisk verksamhet. Har du därutöver erfarenheter av ledarskap och/eller fastighetsrelaterade kunskaper är det meriterande.

Du har god förmåga att sätta dig in i den pedagogiska verksamhetens behov i relation till lokalplanering. Eftersom du kommer ha många kontakter är det viktigt att du är utåtriktad, har lätt för att skapa förtroendefulla relationer samt har god samarbetsförmåga. Vidare kommunicerar du väl på svenska i både tal och skrift. Vi förutsätter att du är en van IT-användare.

För att lyckas i rollen som intendent behöver du vara van vid att skapa tydliga och transparenta arbetsprocesser som systematiskt leder arbetet framåt. Du behöver också ha förmågan att kunna leda andra människor. Som intendent arbetar du både självständigt och i team och behöver vara lyhörd med förmågan att skapa delaktighet och insyn i arbetet för bästa resultat. Som person är du ansvarstagande, driven och strukturerad, samt är intresserad av att delta i förändringsarbete. Du kan prioritera mellan olika arbetsuppgifter och räds inte att konstruktivt utmana i syfte att effektivisera och utveckla befintliga processer.

Eftersom våra verksamheter är geografiskt spridda behöver du ha B-körkort.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Utbildning och arbetsmarknad är en av kommunens största förvaltningar med cirka 3 000 medarbetare. Vår verksamhet finns i hela kommunen med cirka 35 grundskolor, 87 förskolor, 40 fritidshem och två gymnasieskolor. Vi arbetar för att barn och unga ska ha de verktyg de behöver för att hitta rätt i både nutid och framtid. Vi verkar för en helhetssyn och en röd tråd i utveckling och lärande från förskola till och med gymnasiet. En växande vuxenutbildning och en arbetsmarknadsenhet med fokus på de som behöver extra stöd ingår också i förvaltningen.

För att arbeta inom Utbildning och arbetsmarknads verksamheter krävs att du lämnar ett utdrag från belastningsregistret. Du beställer själv utdraget för skola och barnomsorg hos https://polisen.se/. Det är giltigt ett år och måste därefter förnyas.

Läs mer om Skellefteå här:
https://skelleftea.se

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds. Visa mindre

Utvecklingsledare, Kultur- och fritidskontoret

Hos oss handlar varje arbetsdag om att vi tillsammans vill göra skillnad för de som lever och bor i Skellefteå och vår yttersta ambition är att alla ska ha möjlighet till en meningsfull fritid. Här jobbar vi mest av allt för andra, men även för varandra. Nu söker vi en kreativ utvecklingsledare till vårt team! Kultur- och fritidskontoret skapar förutsättningar för en aktiv fritid. Vi ansvarar för kommunens bibliotek, konstsamling och kulturskola samt idr... Visa mer
Hos oss handlar varje arbetsdag om att vi tillsammans vill göra skillnad för de som lever och bor i Skellefteå och vår yttersta ambition är att alla ska ha möjlighet till en meningsfull fritid. Här jobbar vi mest av allt för andra, men även för varandra.

Nu söker vi en kreativ utvecklingsledare till vårt team!

Kultur- och fritidskontoret skapar förutsättningar för en aktiv fritid. Vi ansvarar för kommunens bibliotek, konstsamling och kulturskola samt idrottsplatser, utegym, motions- och skidspår, ishallar, fritidsgårdar och badanläggningar. Därtill ansvarar förvaltningen för bidrag till föreningar, friluftsverksamhet, fiskevård, skärgårdsfrågor, folkhälsa samt drogförebyggande arbete. På våra anläggningar bedrivs en stor variation av aktiviteter, från idrott till konserter, mässor, teaterföreställningar och andra evenemang. Tillsammans med föreningslivet skapar vi ett roligare Skellefteå!

ARBETSUPPGIFTER
Som utvecklingsledare kommer du att driva kultur- och fritidskontorets utvecklingsarbete i nära samarbete med verksamheten. Du kommer att ingå i förvaltningens utvecklingsteam där du bidrar med kompetens utifrån ett digitalt perspektiv. Du fungerar som stöd för förvaltningens verksamhetsutvecklare och chefer, samt arbetar nära kommunövergripande resurser med ett tydligt fokus på våra tjänster och dess utveckling. I uppdraget kommer du att både leda egna projekt och utvecklingsuppdrag inom förvaltningen, samt ansvara för förvaltningens informationssäkerhetsarbete.

Det är viktigt att kunna sätta sig in i verksamheterna och utifrån ett helhetsperspektiv ha god förståelse för hur digitalisering kan användas för att skapa ett värde i verksamheten. Vidare står du för att omvärldsspana, komma med idéer och nya angreppssätt som bidrar till att skapa en förvaltning i framkant när det gäller digitalisering.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som vill arbeta med verksamhetsutveckling med digitalisering som ett självklart verktyg. Vi tror att du har kunskaper och erfarenheter inom systemförvaltning och digitalisering. Har du en högskoleutbildning med inriktning IT, ser vi det som meriterande.

Dina personliga egenskaper är viktiga. Du är självgående, initierar och driver projekten framåt. Du är analytisk och sätter ihop detaljer till en helhet. För att nå framgång i rollen är det viktigt att du har lätt för att knyta kontakter och kan lyssna in andra samtidigt som du vågar ifrågasätta, se möjligheter och hitta nya lösningar. Du har en förmåga att förmedla ditt budskap, både muntligt och visuellt, utifrån aktuell målgrupp.

ÖVRIGT
Kultur- och fritidskontoret arbetar för att anläggningar, friluftsliv, fritidsgårdar, föreningsstöd, campingar och kultur- och biblioteksverksamhet ska fungera så bra som möjligt för alla som bor och verkar i hela Skellefteå. Verksamheten drivs hållbart och jämställt med fokus på hälsa, livsmiljö och samverkan.

Vi har riktigt höga ambitioner och ska vara ledande inom vårt område. Bland annat utifrån syftet att bidra till att unga människor stannar kvar i eller flyttar till kommunen.

Läs mer om Skellefteå här:
https://skelleftea.se

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds. Visa mindre

Fastighetsadministratör

Hos oss handlar varje arbetsdag om att kommunen ska fungera och utvecklas så bra som möjligt för alla som bor och verkar här. Det är inte tvärenkelt. Prioriteringar av tid, kompetens och engagemang är sällan det. Men vi kan lova att det så gott som alltid kommer att vara värt det. Vi söker nu en fastighetsadministratör som vill vara med och effektivisera administrationen hos oss. Fastighetsavdelningen inom Support och lokaler finns till för kommunens ve... Visa mer
Hos oss handlar varje arbetsdag om att kommunen ska fungera och utvecklas så bra som möjligt för alla som bor och verkar här. Det är inte tvärenkelt. Prioriteringar av tid, kompetens och engagemang är sällan det. Men vi kan lova att det så gott som alltid kommer att vara värt det.

Vi söker nu en fastighetsadministratör som vill vara med och effektivisera administrationen hos oss.

Fastighetsavdelningen inom Support och lokaler finns till för kommunens verksamheter genom bland annat en effektiv och hållbar lokalförsörjning. Verksamheten ska genomsyras av servicekänsla, kvalitet, flexibilitet och snabbhet. Som fastighetsadministratör kommer du att arbeta i Stadshuset tillsammans med ca 30 kollegor, bestående av projektledare bygg, enhetschefer städ och underhållssamordnare, där ni tillsammans skapar värde för våra invånare.

Välkommen med din ansökan!

ARBETSUPPGIFTER
Som fastighetsadministratör hjälper du kollegor och till viss del även kunder och konsulter med administrativa uppgifter som exempelvis dokumenthantering och arkivering. Du tar fram utredningar, uppföljningar och ritningar samt beräknar fastighetsytor.

En viss del av arbetet kommer att bestå av att utveckla, effektivisera och digitalisera administrationen på fastighetsavdelningen.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som tycker om och har fallenhet för struktur, ordning och reda samt har ett öga för detaljer. Du har tidigare arbetat med administrativa uppgifter och det är en fördel om du har kännedom om fastighetsbranschen samt de lagar och avtal som rör bygg- och fastighetsadministration.

För den här rollen är det viktigt att du självständigt kan driva ditt eget arbete framåt. Du trivs med att jobba i ett högt tempo och vågar anta nya utmaningar, med en tro på din egen förmåga. Du har också en förståelse för digitaliseringens roll i verksamhetens utveckling och kommer gärna med egna idéer på hur arbetet kan effektiviseras.

För att arbeta som fastighetsadministratör krävs att du kan göra dig förstådd på svenska både skriftligt och muntligt i kontakt med kollegor och kunder.

ÖVRIGT
Förvaltningen Support och lokaler har till uppdrag att samordna och utveckla effektivt stöd så att kommunens verksamheter kan fokusera på sina olika huvuduppdrag och ge effektivare service till kommunens invånare. Vi ansvarar för kommunens övergripande samordning och utveckling av tjänster inom områden som måltid, fastighet, personal, ekonomi, inköp, information, kundtjänst och IT.

Läs mer om Skellefteå här:
https://skelleftea.se

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds. Visa mindre

Administrative

Your tasks: • Expatriate staff file management, landing service and visa support • Actively support management in day-to-day operations • Coordinate and organize everything to do with LEAD • Part of important projects and take on a variety of ad-hoc tasks • Work closely with the project management team to ensure seasonal staffing requirements while controlling staff costs • Provide competent and professional advice from the in... Visa mer
Your tasks:
• Expatriate staff file management, landing service and visa support
• Actively support management in day-to-day operations
• Coordinate and organize everything to do with LEAD
• Part of important projects and take on a variety of ad-hoc tasks
• Work closely with the project management team to ensure seasonal staffing requirements while controlling staff costs
• Provide competent and professional advice from the international project team
• Coordinating external third-party visa service agencies and partners
What you bring with you:
• High degree of reliability, independence and self-organization
• Initiative and the ability to keep track of things when things get chaotic
• Ideally experience in an international matrix environment
• High level of stress and exercise tolerance
• High degree of empathy, contact and teamwork skills
• Willingness to travel necessary
• Fluent in Chinese, English and Swedish, both written and spoken
What you can look forward to:
• Innovative Technology
• Cooperative & friendly colleagues
• Short & transparent decision-making process
• Creative freedom with confidence in your potential
• Possibility of mobile office/home office
• Attractive basic salary + commission through sales successes
Work Location: Skellefteå Visa mindre

Administrative

Your tasks: • Expatriate staff file management, landing service and visa support • Actively support management in day-to-day operations • Coordinate and organize everything to do with LEAD • Part of important projects and take on a variety of ad-hoc tasks • Work closely with the project management team to ensure seasonal staffing requirements while controlling staff costs • Provide competent and professional advice from the in... Visa mer
Your tasks:
• Expatriate staff file management, landing service and visa support
• Actively support management in day-to-day operations
• Coordinate and organize everything to do with LEAD
• Part of important projects and take on a variety of ad-hoc tasks
• Work closely with the project management team to ensure seasonal staffing requirements while controlling staff costs
• Provide competent and professional advice from the international project team
• Coordinating external third-party visa service agencies and partners
What you bring with you:
• High degree of reliability, independence and self-organization
• Initiative and the ability to keep track of things when things get chaotic
• Ideally experience in an international matrix environment
• High level of stress and exercise tolerance
• High degree of empathy, contact and teamwork skills
• Willingness to travel necessary
• Fluent in Chinese, English and Swedish, both written and spoken
What you can look forward to:
• Innovative Technology
• Cooperative & friendly colleagues
• Short & transparent decision-making process
• Creative freedom with confidence in your potential
• Possibility of mobile office/home office
• Attractive basic salary + commission through sales successes
Work Location: Skellefteå Visa mindre

Utvecklingsledare

Hos oss handlar varje arbetsdag om att vi tillsammans vill göra skillnad för de som lever och bor i Skellefteå och vår yttersta ambition är att alla ska ha möjlighet till en meningsfull fritid. Här jobbar vi mest av allt för andra, men även för varandra. Kultur- och fritidskontoret skapar förutsättningar för en aktiv fritid. Vi ansvarar för kommunens bibliotek, konstsamling och kulturskola samt idrottsplatser, utegym, motions- och skidspår, ishallar, frit... Visa mer
Hos oss handlar varje arbetsdag om att vi tillsammans vill göra skillnad för de som lever och bor i Skellefteå och vår yttersta ambition är att alla ska ha möjlighet till en meningsfull fritid. Här jobbar vi mest av allt för andra, men även för varandra.

Kultur- och fritidskontoret skapar förutsättningar för en aktiv fritid. Vi ansvarar för kommunens bibliotek, konstsamling och kulturskola samt idrottsplatser, utegym, motions- och skidspår, ishallar, fritidsgårdar och badanläggningar. Därtill ansvarar förvaltningen för bidrag till föreningar, friluftsverksamhet, fiskevård, skärgårdsfrågor, folkhälsa samt drogförebyggande arbete. På våra anläggningar bedrivs en stor variation av aktiviteter, från idrott till konserter, mässor, teaterföreställningar och andra evenemang. Tillsammans med föreningslivet skapar vi ett roligare Skellefteå!

ARBETSUPPGIFTER
Som utvecklingsledare kommer du att driva kultur- och fritidskontorets kvalitets- och utvecklingsarbete i nära samarbete med verksamheten. Du kommer att ingå i förvaltningens utvecklingsteam och ditt uppdrag är att leda egna projekt och utvecklingsuppdrag inom förvaltningen. Du fungerar som stöd för förvaltningens verksamhetsutvecklare och chefer, samt arbetar i nära samarbete med kommunövergripande resurser där ditt fokus är kunddriven verksamhetsutveckling, med ett tydligt fokus på våra tjänster och dess utveckling.

Det är viktigt att kunna sätta sig in i verksamheterna, förstå deras behov och utifrån ett helhetsperspektiv översätta behoven till IT-lösningar, förändrade arbetsprocesser och metoder. Vidare står du för att vara en kreativ kraft med idéer och nya angreppssätt som bidrar till att skapa en förvaltning i framkant när det gäller digitalisering.

KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen ser vi att du har relevant högskoleutbildning, gärna med inriktning mot digital utveckling och/eller projektledning. Du har flera års erfarenhet av att leda och driva projekt samtidigt som du har arbetat i ett eller flera projektledningssystem. Du har även erfarenhet av att utveckla webbaserade tjänster i en digital miljö och kännedom om automatiseringsprocesser. B-körkort är ett krav.

Dina personliga egenskaper är viktiga. Du är självgående, initierar och driver projekten framåt. Du är analytisk och sätter ihop detaljer till en helhet. För att nå framgång i rollen är det viktigt att du har lätt att knyta kontakter och kan lyssna in andra samtidigt som du vågar ifrågasätta, se möjligheter och hitta nya lösningar. Du har en förmåga att förmedla ditt budskap, både muntligt och visuellt, utifrån aktuell målgrupp. Visa mindre

Projektadministratör till Skellefteå Kraft

För ett längre konsultuppdrag söker vi nu en projektadministratör till Skellefteå Krafts projektkontor. Om företaget Skellefteå Kraft driver på utvecklingen av förnybar energi genom investeringar och forskning. Vi är en av Sveriges största kraftproducenter med produktion av vind- och vattenkraft, värme och bioenergi. Målet är att vår egen energiproduktion ska bli 100 procent hållbar. Projektkontoret på Skellefteå Kraft består idag av 13 projektledare som... Visa mer
För ett längre konsultuppdrag söker vi nu en projektadministratör till Skellefteå Krafts projektkontor.

Om företaget
Skellefteå Kraft driver på utvecklingen av förnybar energi genom investeringar och forskning. Vi är en av Sveriges största kraftproducenter med produktion av vind- och vattenkraft, värme och bioenergi. Målet är att vår egen energiproduktion ska bli 100 procent hållbar.

Projektkontoret på Skellefteå Kraft består idag av 13 projektledare som leder investeringsprojekt inom koncernen, två samordnare och fyra projektadministratörer. Vi arbetar enligt en koncerngemensam styrmodell för projekt och har ett projektstyrningsverktyg som heter Antura.

Vi anlitar även externa projektledare som leder på vårt uppdrag.

Dina arbetsuppgifter
Till en tjänst söker vi nu en medarbetare som ska bistå projektledare och administrativt stödja arbetet kring projektportföljen.

Rollen innebär att bistå projektledare genom att administrera planering, uppföljning och rapportering avseende exempelvis tid, ekonomi, kvalitet och risk.

Du kommer även att ha en viktig roll gentemot externa projektledare och i att introducera dem i verktyg och arbetssätt.
Exempel på andra arbetsuppgifter är arbete med dokumenthantering, bearbetning och sammanställning av statistik/data, förberedelse av och deltagande i möten. I vissa fall förväntas du även ansvara för att leda möten.

Din bakgrund/Dina egenskaper
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom exempelvis teknik eller ekonomi samt teoretisk eller praktisk erfarenhet av projektledningsmetodik. Du är insatt i och intresserad av projektarbete som arbetsmetod. Tidigare erfarenhet av att arbeta i MS Project är en stor fördel.

För att lyckas väl i rollen är det viktigt att ha god struktur och ett konsultativt arbetssätt. Arbetsuppgifterna kommer variera och innebär många olika kontaktytor, varför vi ser att personliga egenskaper som kommunikativ, serviceinriktad och initiativtagande är extra värdefulla.

Skellefteå Kraft strävar efter att spegla samhällets utveckling och vi välkomnar sökande som breddar vår mångfald.

Information och kontakt
Tjänsten som projektadministratör är ett konsultuppdrag med start under mars och sträcker sig under tio månader med eventuell förlängning på halvtid under cirka ytterligare ett år.

För frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Anna Petterström på telefonnummer 0910-77 09 88. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Om Wikan Personal
Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal.

Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda. Läs mer på www.wikan.se Visa mindre

Administrative

Your tasks: • Expatriate staff file management, landing service and visa support • Actively support management in day-to-day operations • Coordinate and organize everything to do with LEAD • Part of important projects and take on a variety of ad-hoc tasks • Work closely with the project management team to ensure seasonal staffing requirements while controlling staff costs • Provide competent and professional advice from the in... Visa mer
Your tasks:
• Expatriate staff file management, landing service and visa support
• Actively support management in day-to-day operations
• Coordinate and organize everything to do with LEAD
• Part of important projects and take on a variety of ad-hoc tasks
• Work closely with the project management team to ensure seasonal staffing requirements while controlling staff costs
• Provide competent and professional advice from the international project team
• Coordinating external third-party visa service agencies and partners
What you bring with you:
• High degree of reliability, independence and self-organization
• Initiative and the ability to keep track of things when things get chaotic
• Ideally experience in an international matrix environment
• High level of stress and exercise tolerance
• High degree of empathy, contact and teamwork skills
• Willingness to travel necessary
• Fluent in Chinese, English and Swedish, both written and spoken
What you can look forward to:
• Innovative Technology
• Cooperative & friendly colleagues
• Short & transparent decision-making process
• Creative freedom with confidence in your potential
• Possibility of mobile office/home office
• Attractive basic salary + commission through sales successes
Work Location: Västerås or Skellefteå Visa mindre

Kvalitetsledare digitalisering och innovation

Det händer otroligt mycket i Skellefteå just nu och staden växer sig allt större. I en så expansiv samhällsomvandling genomför förvaltningen Utbildning och arbetsmarknad ett organisationsbygge på vetenskaplig grund för att ge stöd till medarbetare, rektorer och huvudmannen för att lyckas med sitt uppdrag. Målet är att skapa en organisation som främjar att varje barn, elev och deltagare möts med en god och likvärdig kvalitet på sin utbildningsplats. Detta... Visa mer
Det händer otroligt mycket i Skellefteå just nu och staden växer sig allt större. I en så expansiv samhällsomvandling genomför förvaltningen Utbildning och arbetsmarknad ett organisationsbygge på vetenskaplig grund för att ge stöd till medarbetare, rektorer och huvudmannen för att lyckas med sitt uppdrag. Målet är att skapa en organisation som främjar att varje barn, elev och deltagare möts med en god och likvärdig kvalitet på sin utbildningsplats.
Detta gör att det knappast funnits en mer spännande tid att arbeta hos oss!

Vi söker nu en engagerad kvalitetsledare som vill vara med och utveckla verksamheten.

Den nya stödfunktionen Kvalitet och innovation söker en kvalitetsledare som brinner för innovation och kvalitetsarbete och som ser digitalisering som ett bidrag till att nå verksamhetens mål.

Vi ser fram emot din ansökan!


ARBETSUPPGIFTER
I ditt uppdrag som kvalitetsledare ingår att stärka innovationsförmågan i förvaltningen och skapa ett systematiskt sätt att jobba med innovation utifrån kvalitetsarbetet. Du kommer att vara en sammanhållande länk och tillsammans med övriga på utbildningskontoret driva och ta fram underlag till förvaltningens systematiska kvalitetsarbete.

Du kommer att driva och samordna processer och projekt inom digitalisering och innovation och tillsammans med andra identifierar du vilka behov och utmaningar som kräver nya sätt att tänka och arbeta.

I rollen ingår att upprätthålla kvalitativ dokumentation om kommande, pågående och avslutade utvecklingsinitiativ exempelvis genom kravspecifikationer och nyttovärderingar. I arbetet ingår också att omvärldsbevaka och hålla dig uppdaterad kring aktuell forskning och lokala, regionala och nationella initiativ kopplade till digitalisering och innovation.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning och kunskap kring hur digitalisering kan användas för att skapa värde i verksamheten. Du är van att driva och utveckla processer. I tidigare jobb har du självständigt drivit förändringsarbete, från start till mål och i uppföljning. Du har lett andra i förändringsarbetet, motiverat och gjort dem delaktiga.

Som person är du kreativ och ser möjligheter till förbättringar. Du planerar och organiserar ditt arbete men har förmåga att ställa om när förutsättningarna förändras. Du är bra på att kommunicera, både i tal och i skrift, och kan anpassa hur du framför ditt budskap utifrån målgrupp.


ÖVRIGT
Utbildning och arbetsmarknad är en av kommunens största förvaltningar med cirka 3 000 medarbetare. Vår verksamhet finns i hela kommunen med cirka 35 grundskolor, 140 förskolor, 40 fritidshem och två gymnasieskolor. Vi arbetar för att barn och unga ska ha de verktyg de behöver för att hitta rätt i både nutid och framtid. Vi verkar för en helhetssyn och en röd tråd i utveckling och lärande från förskola till och med gymnasiet. En växande vuxenutbildning och en arbetsmarknadsenhet med fokus på de som behöver extra stöd ingår också i förvaltningen.

För att arbeta inom Utbildning och arbetsmarknads verksamheter krävs att du lämnar ett utdrag från belastningsregistret. Du beställer själv utdraget för skola och barnomsorg hos https://polisen.se/. Det är giltigt ett år och måste därefter förnyas.

Läs mer om Skellefteå här: http://portal.skelleftea.se/

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds. Visa mindre

Contractor Lodging Specialist

Ansök    Okt 15    Northvolt AB    Administrativ utvecklare
The workforce on site at Northvolt Ett in Skellefteå is rapidly growing with persons coming from all over the world to build Europe’s greenest battery factory. This is creating a surplus demand for accommodation that the local area has difficulty to supply. Therefore, Northvolt decided to set up a temporary lodging solution that when completed will accommodate 660 workers. Therefore, we need to find a person that wants to take on this challenge and manag... Visa mer
The workforce on site at Northvolt Ett in Skellefteå is rapidly growing with persons coming from all over the world to build Europe’s greenest battery factory. This is creating a surplus demand for accommodation that the local area has difficulty to supply. Therefore, Northvolt decided to set up a temporary lodging solution that when completed will accommodate 660 workers.

Therefore, we need to find a person that wants to take on this challenge and manage Camp Skellefteå. This means to take over day-to-day responsibilities and drive the best possible solution to the situation. We want to be able to provide our contractors safe, comfortable and clean accommodation when they arrive in Skellefteå.

The lodging administrator will be the go-to person at Northvolt when questions regarding temporary lodging in Skellefteå come up, this means keeping an eye on the budget and contract management. The cliché "roll up your sleeves" could never have been more appropriate to describe both the role and the company culture. We would love a fast footed, smart, reliant and resilient colleague that is not afraid to solve problems and find solutions.

Key responsibilities include but are not limited to:

- Coordinate the provision of accommodations for contractors and other Northvolt project related needs
- Optimizing occupancies together with lodging contractor TSN and possible other contractors/hotels
- Responsible person at Northvolt for subcontractors regarding temporary lodging including contract management
- Overseeing the transportation and other services that might be needed to run this project smoothly
- Plan for, and understand, future needs and services required based on lodging forecasts.
- Keep track of the budget with regular presentations for overviews of costs and budgetary issues.
- Synchronize lodging needs with the Programs and Construction teams
- Drive future expansion and improvement projects for lodging
- Coordination of all communication activities re. lodging incl. internal Northvolt, Contractors, Neighbours, Authorities, Municipality, Police, etc.

The person we are looking for is strongly goal oriented, curious and eager to learn. You will get the chance to have a real impact on our success story in Sweden (to start with) and see the results of your work. Our organization requires and values great self-discipline and a natural talent to make things happen. The Lodging administrator is a vital member of the Construction team and key to Northvolt's mission to enable the future of energy.

Apply with CV and cover letter or your complete LinkedIn profile.

Full time employment, fixed salary.
Planned starting date is asap.

Education/Experience

- Preferably a relevant university degree, however not necessary.
- Previous experience working with large number of contractors and contract management.
- Documented experiences of professional collaboration with people from different countries and cultures
- Experience of professional responsibility for planning, coordination, reporting and communication
- High skills in planning and reporting and an experienced professional user of Excel and PowerPoint.
- Preferably 3+ years of relevant experience.

Specific Skills/Abilities

- Fluency in English
- MS Excel
- MS Office

Personal success factors

- Excellent communication skills and ability to extract information
- Quick learner and good at digesting information and apply in problem solving
- Entrepreneurial spirit
- Structured
- Self-going
- Team player


Northvolt was founded in 2016 with the mission to build the world’s greenest battery cell, with a minimal carbon footprint and the highest ambitions for recycling, to enable the European transition to renewable energy. Northvolt’s team of experts is building the next generation battery cell factory focused on process innovation, scale and vertical integration. Once completed, it will be Europe’s largest battery cell factory and produce 32 GWh worth of capacity annually.

The future needs high-quality, green batteries. And it needs lots of them.

We are currently in an exciting fast-growing phase and operate in a busy, fast moving environment, dealing with a wide range of stakeholders. We are staffing our international office in Stockholm, our R&D facility, Northvolt Labs, in Västerås, as well as our Gdansk facility for production of battery systems. We are also preparing for upcoming positions at the main factory, Northvolt Ett, in Skellefteå.

We want to work with experienced battery experts as well as talented and purpose driven people from all kinds of disciplines to make this happen. Those of us already on board share a bold streak and a passion for our mission. We are prepared to work hard in pursuit of excellence. We enjoy the ride and our main drive is to make a difference for real. We are a team dedicated to thinking new, working hard and having fun. Join us today! Visa mindre

Administratör till Boliden

Boliden Gruvor söker Administratör - vikariat till Stab Administration & Fastigheter, Boliden Arbetsuppgifter Vi söker en administratör på ett vikariat (heltid) fram till och med 30 juni 2022 med chans till förlängning. Boliden är stationeringsorten och urval sker löpande. Som administratör kommer du bland annat att arbeta med fakturering, resebokningar samt övrig administration till gruvstabers avdelningar. Du kommer ha ett nära samarbete med uppdragsgiva... Visa mer
Boliden Gruvor söker
Administratör - vikariat
till Stab Administration & Fastigheter, Boliden
Arbetsuppgifter
Vi söker en administratör på ett vikariat (heltid) fram till och med 30 juni 2022 med chans till förlängning. Boliden är stationeringsorten och urval sker löpande.
Som administratör kommer du bland annat att arbeta med fakturering, resebokningar samt övrig administration till gruvstabers avdelningar. Du kommer ha ett nära samarbete med uppdragsgivare samt med övrig personal på staben. Arbetet innebär också olika kontakter inom affärsområdet, inom Bolidenkoncernen och mot olika myndigheter. Uppdrag för, och resor till affärsområdets verksamhetsorter, förekommer.
Administration och support utförs på uppdrag av gruvsiter, avdelningar och projekt inom områdena ekonomi och fakturahantering, användarsupport i system, rese- och möteshantering, personalvård, kommunikation och övrig kontorsadministration. Såsom stabsfunktion inom affärsområde gruvor ingår också kontinuerligt förbättringsarbete med koppling till administrativa rutiner och arbetssätt - i en samverkan med siter inom affärsområdet och inom koncernen. Sektionen driver Brukshotellets verksamhet, reception på stora kontoret i Boliden, post och godshantering och kontors- och konferensutrustning. Inom staben blir du också involverad i det ständigt pågående förbättringsarbetet att utveckla processer, arbetssätt och att utifrån uppsatta mål utmana dig själv i ditt dagliga arbete.
Utbildning/Erfarenhet
Gymnasieutbildning är ett krav, gärna kompletterat med vidareutbildning i ekonomi. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet som administratör. Befattningen kräver att du kan uttrycka dig väl både muntligt och skriftligt på svenska och engelska samt gärna på fler språk. Du bör ha god datorvana och du kan hantera Office-programmen. Kunskap PPS / Bolidens övriga administrativa verktyg är meriterande.
Dessa administrativa roller kräver driv och struktur, god planerings- och genomförande förmåga. Du ska kunna arbeta proaktivt med administrativa frågor för företagets utveckling. Som person ska du ha en väl utvecklad känsla för service och kvalitet, vara nyfiken och kreativ. Du kommunicerar väl med kunder och kollegor och har hög grad av professionalitet och integritet.
Upplysningar
Ytterligare upplysningar kring tjänsten, vänligen kontakta Viktoria Persson, Sektionschef Administration, tfn 0910-77 59 46, [email protected]
Facklig information
Facklig information lämnas av Holger Rilinger (SACO), tfn 0910-70 57 59, Andreas Mårtensson (Unionen), 0910-77 42 39, Peter Markström (Ledarna), tfn 0910-77 40 09.
Ansökan
Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden på vår arbetsplats och välkomnar alla sökande. Du lämnar din ansökan med CV via vår hemsida www.boliden.com – Karriär - Lediga Jobb.
Din ansökan behandlas i enlighet med GDPR. Din ansökan besvaras av Senior Talent Acquisition Partner, Janne Lindmark tfn 0910-77 42 62.
Sista ansökningsdag är den 3 oktober 2021. Urval sker löpande
Varmt välkommen med din ansökan. Visa mindre

Contractor Lodging Manager

Ansök    Okt 16    Northvolt AB    Administrativ utvecklare
The workforce on site at Northvolt Ett in Skellefteå is rapidly growing with persons coming from all over the world to build Europe’s greenest battery factory. This is creating a surplus demand for accommodation that the local area has difficulty to supply. Therefore, Northvolt decided to set up a temporary lodging solution that when completed will accommodate 660 workers. Therefore, we need to find a person that wants to take on this challenge and manag... Visa mer
The workforce on site at Northvolt Ett in Skellefteå is rapidly growing with persons coming from all over the world to build Europe’s greenest battery factory. This is creating a surplus demand for accommodation that the local area has difficulty to supply. Therefore, Northvolt decided to set up a temporary lodging solution that when completed will accommodate 660 workers.

Therefore, we need to find a person that wants to take on this challenge and manage Camp Skellefteå. This means to take over day-to-day responsibilities and drive the best possible solution to the situation. We want to be able to provide our contractors safe, comfortable and clean accommodation when they arrive in Skellefteå.

The lodging manager will be the go-to person at Northvolt when questions regarding temporary lodging in Skellefteå come up, this means keeping an eye on the budget and contract management. The cliché "roll up your sleeves" could never have been more appropriate to describe both the role and the company culture. We would love a fast footed, smart, reliant and resilient colleague that is not afraid to solve problems and find solutions.

Key responsibilities include but are not limited to:

- Coordinate the provision of accommodations for contractors and other Northvolt project related needs
- Optimizing occupancies together with lodging contractor TSN and possible other contractors/hotels
- Responsible person at Northvolt for subcontractors regarding temporary lodging including contract management
- Overseeing the transportation and other services that might be needed to run this project smoothly
- Plan for, and understand, future needs and services required based on lodging forecasts.
- Keep track of the budget with regular presentations for overviews of costs and budgetary issues.
- Synchronize lodging needs with the Programs and Construction teams
- Drive future expansion and improvement projects for lodging
- Coordination of all communication activities re. lodging incl. internal Northvolt, Contractors, Neighbours, Authorities, Municipality, Police, etc.

The person we are looking for is strongly goal oriented, curious and eager to learn. You will get the chance to have a real impact on our success story in Sweden (to start with) and see the results of your work. Our organization requires and values great self-discipline and a natural talent to make things happen. The Lodging manager is a vital member of the Construction team and key to Northvolt's mission to enable the future of energy.

Apply with CV and cover letter or your complete LinkedIn profile.

Full time employment, fixed salary.
Planned starting date is asap.

Education/Experience

- Preferably a relevant university degree, however not necessary.
- Previous experience working with large number of contractors and contract management.
- Documented experiences of professional collaboration with people from different countries and cultures
- Experience of professional responsibility for planning, coordination, reporting and communication
- High skills in planning and reporting and an experienced professional user of Excel and PowerPoint.
- Preferably 3+ years of relevant experience.

Specific Skills/Abilities

- Fluency in English
- MS Excel
- MS Office

Personal success factors

- Excellent communication skills and ability to extract information
- Quick learner and good at digesting information and apply in problem solving
- Entrepreneurial spirit
- Structured
- Self-going
- Team player


Northvolt was founded in 2016 with the mission to build the world’s greenest battery cell, with a minimal carbon footprint and the highest ambitions for recycling, to enable the European transition to renewable energy. Northvolt’s team of experts is building the next generation battery cell factory focused on process innovation, scale and vertical integration. Once completed, it will be Europe’s largest battery cell factory and produce 32 GWh worth of capacity annually.

The future needs high-quality, green batteries. And it needs lots of them.

We are currently in an exciting fast-growing phase and operate in a busy, fast moving environment, dealing with a wide range of stakeholders. We are staffing our international office in Stockholm, our R&D facility, Northvolt Labs, in Västerås, as well as our Gdansk facility for production of battery systems. We are also preparing for upcoming positions at the main factory, Northvolt Ett, in Skellefteå.

We want to work with experienced battery experts as well as talented and purpose driven people from all kinds of disciplines to make this happen. Those of us already on board share a bold streak and a passion for our mission. We are prepared to work hard in pursuit of excellence. We enjoy the ride and our main drive is to make a difference for real. We are a team dedicated to thinking new, working hard and having fun. Join us today! Visa mindre

Administrativ handläggare med inriktning information och processer

Avdelningen Stöd och service på socialkontoret har uppdraget att stödja människor med funktionsnedsättningar att utifrån sina förutsättningar och resurser vara självständig i vardagen, delaktig i samhället och få fler valmöjligheter i livet. Jobbet som administrativ handläggare med inriktning information och processer är placerad på Stöd och service verksamhetsstöd. Verksamhetsstöds uppdrag är att stödja verksamheterna att arbeta utifrån lagstiftarens kr... Visa mer
Avdelningen Stöd och service på socialkontoret har uppdraget att stödja människor med funktionsnedsättningar att utifrån sina förutsättningar och resurser vara självständig i vardagen, delaktig i samhället och få fler valmöjligheter i livet.

Jobbet som administrativ handläggare med inriktning information och processer är placerad på Stöd och service verksamhetsstöd. Verksamhetsstöds uppdrag är att stödja verksamheterna att arbeta utifrån lagstiftarens krav, politiska samt verksamhetens mål och planer, vilket innebär både stöd kring verksamhetens processer och med stöd i förändringsprocesser. Syftet är att med individens behov i centrum säkra en hållbar verksamhet i ett samhälle som ständigt förändras. Det innebär att enheten idag ger stöd till verksamheten kring ekonomi, boendeplanering, administration, kompetensutveckling, verksamhetsutveckling och strategiska frågor.

ARBETSUPPGIFTER
I jobbet som administrativ handläggare med inriktning information och processer kommer du att vara ett nära ledningsstöd till avdelningschef och ledningsgrupp på Stöd och service. I rollen ansvarar du för att i samarbete med ledning skapa struktur och systematik kring information och interna processer. Detta inkluderar ärenden som rör nämnd, ledningsgrupp, facklig samverkan och även samarbeten med andra förvaltningar eller myndigheter. I rollen är du en viktig samordnare av avdelningsövergripande uppdrag. Du kommer även att skriva rapporter och kvalitetssäkra skriftligt material samt att samla in, förpacka och publicera intern information. I jobbet ingår att arbeta med att stödja avdelningens omställning från analoga till digitala, automatiserade arbetssätt vad gäller både informationshantering och administration.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med dokumenthantering i en politiskt styrd organisation. Du har även arbetat med att kvalitetssäkra information och skriftligt material. Du har intresse och förståelse för digitaliseringens roll i verksamhetens utveckling samt god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

Som person är du strukturerad, driver på ditt arbete självständigt och har förmågan att snabbt ställa om när förutsättningarna ändras. Du tar dig an uppgifter på ett konkret sätt och arbetar för att förenkla och hitta lösningar. I rollen kommer du att samarbeta med olika aktörer vilket ställer höga krav på god samarbetsförmåga.

ÖVRIGT
På socialkontoret är människan i centrum. Vi får dagligen dela glädje och sorg med äldre, personer med funktionsnedsättning, personer med missbruksproblem, barn, ungdomar och deras familjer. Cirka 3 700 anställda inom vård och omsorg, stöd och service samt individ- och familjeomsorgen ger omvårdnad och trygghet till dem som behöver stöd, råd och hjälp. Med empati, kunskap och engagemang bidrar vi till att skapa ett Skellefteå där alla får plats. Vi är samhällsbyggare och våra ledord är professionalitet, engagemang och framsynthet.

Läs mer om Skellefteå här: http://portal.skelleftea.se/

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds. Visa mindre

Förhandlare

Personalsupport är kommunens gemensamma resurs för personal, förhandling och lönefrågor. Tillsammans med personalchef, förvaltningarnas HR-funktioner och Kommunhälsan, har avdelningens tre enheter i uppdrag att kvalitetssäkra, vidareutveckla och effektivisera kommunens HR-processer. Vi är stolta över att en av våra medarbetare fått förtroende att anta nya utmaningar och vi söker därför en ny förhandlare! I rollen som förhandlare är du direkt underställd ... Visa mer
Personalsupport är kommunens gemensamma resurs för personal, förhandling och lönefrågor. Tillsammans med personalchef, förvaltningarnas HR-funktioner och Kommunhälsan, har avdelningens tre enheter i uppdrag att kvalitetssäkra, vidareutveckla och effektivisera kommunens HR-processer.
Vi är stolta över att en av våra medarbetare fått förtroende att anta nya utmaningar och vi söker därför en ny förhandlare!

I rollen som förhandlare är du direkt underställd Personalsupports avdelningschef tillika kommunens förhandlingschef. Dina närmsta kollegor är en arbetsrättsjurist, en förhandlare och en HR-koordinator. Tillsammans med dina kollegor och medarbetare från andra avdelningar har du din arbetsplats i Stadshuset i den del som kallas Framtiden arbetsplats, vilket är en aktivitetsbaserad miljö.

ARBETSUPPGIFTER
Huvuduppdraget är att genom ett konsultativt, värdegrunds och tillitsbaserat förhållningssätt, ge arbetsrättsligt stöd till kommunens chefer och HR- och lönespecialister.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Säkerställa arbetsrättsliga processer, kommunicera aktualiteter
• Tillämpning och tolkning av arbetsrättsliga lagar och avtal, kollektivavtalsförhandlingar, överläggningar och förhandlingar
• Utvecklar riktlinjer och utgör stöd inom lönebildning och rehabiliteringsprocesserna
• Planera och genomföra utbildningar, kompetensinsatser inom ansvarsområdet
• Omvärldsbevakning och kompetensutveckling inom ansvarsområdet- Arbetsrättslig spetskompetens

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som tidigare har arbetat med förhandling och arbetsrättsliga frågor, haft en coachande roll och är van att hålla svåra samtal. Eftersom du blir en specialist inom området är det viktigt att du har god kunskap om arbetsrätt, lag och avtal, partsförhållande och förhandling. Du har relevant högskoleutbildning utifrån uppdraget och det är meriterande om du har facklig bakgrund.

För att lyckas i rollen som förhandlare krävs att du är trygg och stabil i dig själv och har förmåga att vara lugn och behärskad även i pressade situationer. Du är självständig och duktig på att strukturera och driva ditt arbete framåt samtidigt som du har förmåga att samarbeta med olika personer och är tolerant gentemot andra.

ÖVRIGT
Förvaltningen för support och lokaler är kommunens interna servicecenter. Vi samordnar, utvecklar och förenklar. På så sätt bidrar vi till en effektiv kommunal verksamhet och skapar förutsättningar för bästa möjliga medborgarnytta. Vi är över 800 medarbetare - fördelade på åtta avdelningar: utveckling, måltid, IT, kommunikation, fastighet, personalsupport, ekonomisupport samt kommunhälsan - som erbjuder kunderna stöd och specialistkompetens inom en rad nyckelfunktioner.

Läs mer om Skellefteå här: http://portal.skelleftea.se/

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds. Visa mindre

Contractor Lodging Administrator

Ansök    Okt 9    Northvolt AB    Administrativ utvecklare
The workforce on site at Northvolt Ett in Skellefteå is rapidly growing with persons coming from all over the world to build Europe’s greenest battery factory. This is creating a surplus demand for accommodation that the local area has difficulty to supply. Therefore, Northvolt decided to set up a temporary lodging solution that when completed will accommodate 660 workers. Therefore, we need to find a person that wants to take on this challenge and manag... Visa mer
The workforce on site at Northvolt Ett in Skellefteå is rapidly growing with persons coming from all over the world to build Europe’s greenest battery factory. This is creating a surplus demand for accommodation that the local area has difficulty to supply. Therefore, Northvolt decided to set up a temporary lodging solution that when completed will accommodate 660 workers.

Therefore, we need to find a person that wants to take on this challenge and manage Camp Skellefteå. This means to take over day-to-day responsibilities and drive the best possible solution to the situation. We want to be able to provide our contractors safe, comfortable and clean accommodation when they arrive in Skellefteå.

The lodging administrator will be the go-to person at Northvolt when questions regarding temporary lodging in Skellefteå come up, this means keeping an eye on the budget and contract management. The cliché "roll up your sleeves" could never have been more appropriate to describe both the role and the company culture. We would love a fast footed, smart, reliant and resilient colleague that is not afraid to solve problems and find solutions.

Key responsibilities include but are not limited to:

- Coordinate the provision of accommodations for contractors and other Northvolt project related needs
- Optimizing occupancies together with lodging contractor TSN and possible other contractors/hotels
- Responsible person at Northvolt for subcontractors regarding temporary lodging including contract management
- Overseeing the transportation and other services that might be needed to run this project smoothly
- Plan for, and understand, future needs and services required based on lodging forecasts.
- Keep track of the budget with regular presentations for overviews of costs and budgetary issues.
- Synchronize lodging needs with the Programs and Construction teams
- Drive future expansion and improvement projects for lodging
- Coordination of all communication activities re. lodging incl. internal Northvolt, Contractors, Neighbours, Authorities, Municipality, Police, etc.

The person we are looking for is strongly goal oriented, curious and eager to learn. You will get the chance to have a real impact on our success story in Sweden (to start with) and see the results of your work. Our organization requires and values great self-discipline and a natural talent to make things happen. The Lodging administrator is a vital member of the Construction team and key to Northvolt's mission to enable the future of energy.

Apply with CV and cover letter or your complete LinkedIn profile.

Full time employment, fixed salary.
Planned starting date is asap.

Education/Experience

- Preferably a relevant university degree, however not necessary.
- Previous experience working with large number of contractors and contract management.
- Documented experiences of professional collaboration with people from different countries and cultures
- Experience of professional responsibility for planning, coordination, reporting and communication
- High skills in planning and reporting and an experienced professional user of Excel and PowerPoint.
- Preferably 3+ years of relevant experience.

Specific Skills/Abilities

- Fluency in English
- MS Excel
- MS Office

Personal success factors

- Excellent communication skills and ability to extract information
- Quick learner and good at digesting information and apply in problem solving
- Entrepreneurial spirit
- Structured
- Self-going
- Team player


Northvolt was founded in 2016 with the mission to build the world’s greenest battery cell, with a minimal carbon footprint and the highest ambitions for recycling, to enable the European transition to renewable energy. Northvolt’s team of experts is building the next generation battery cell factory focused on process innovation, scale and vertical integration. Once completed, it will be Europe’s largest battery cell factory and produce 32 GWh worth of capacity annually.

The future needs high-quality, green batteries. And it needs lots of them.

We are currently in an exciting fast-growing phase and operate in a busy, fast moving environment, dealing with a wide range of stakeholders. We are staffing our international office in Stockholm, our R&D facility, Northvolt Labs, in Västerås, as well as our Gdansk facility for production of battery systems. We are also preparing for upcoming positions at the main factory, Northvolt Ett, in Skellefteå.

We want to work with experienced battery experts as well as talented and purpose driven people from all kinds of disciplines to make this happen. Those of us already on board share a bold streak and a passion for our mission. We are prepared to work hard in pursuit of excellence. We enjoy the ride and our main drive is to make a difference for real. We are a team dedicated to thinking new, working hard and having fun. Join us today! Visa mindre

Projektadministratör till Skellefteå Kraft

För ett konsultuppdrag under drygt ett år söker vi nu en ny stjärna till Skellefteå Krafts projektkontor. Om företaget Skellefteå Kraft driver på utvecklingen av förnybar energi genom investeringar och forskning. Vi är en av Sveriges största kraftproducenter med produktion av vind- och vattenkraft, värme och bioenergi. Målet är att vår egen energiproduktion ska bli 100 procent hållbar. Projektkontoret på Skellefteå Kraft består idag av 14 projektledare s... Visa mer
För ett konsultuppdrag under drygt ett år söker vi nu en ny stjärna till Skellefteå Krafts projektkontor.

Om företaget
Skellefteå Kraft driver på utvecklingen av förnybar energi genom investeringar och forskning. Vi är en av Sveriges största kraftproducenter med produktion av vind- och vattenkraft, värme och bioenergi. Målet är att vår egen energiproduktion ska bli 100 procent hållbar.

Projektkontoret på Skellefteå Kraft består idag av 14 projektledare som leder investeringsprojekt inom koncernen. Vi arbetar enligt en koncerngemensam styrmodell för projekt och har ett projektstyrningsverktyg som heter Antura.

Vi anlitar även externa projektledare som leder på vårt uppdrag.

Dina arbetsuppgifter
Till en ny tjänst söker vi nu en medarbetare som ska bistå projektledare och administrativt stödja arbetet kring projektportföljen.

Rollen innebär att bistå projektledare genom att administrera planering, uppföljning och rapportering avseende exempelvis tid, ekonomi, kvalitet och risk.

Du kommer även att ha en viktig roll gentemot externa projektledare och i att introducera dem i verktyg och arbetssätt. Exempel på andra arbetsuppgifter är arbete med dokumenthantering, förberedelse av och deltagande i möten, bearbetning och sammanställning av statistik/data.

Din bakgrund/Dina egenskaper
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom exempelvis teknik eller ekonomi samt teoretisk eller praktisk erfarenhet av projektledningsmetodik. Du är insatt i och intresserad av projektarbete som arbetsmetod och vill gärna utvecklas i en roll som projektledare. Tidigare erfarenhet av att arbeta i MS Project är en stor fördel.

För att lyckas väl i rollen är det viktigt att ha god struktur och ett konsultativt arbetssätt. Arbetsuppgifterna kommer variera och innebär många olika kontaktytor, varför vi ser att personliga egenskaper som kommunikativ, serviceinriktad och initiativtagande är extra värdefulla.

Skellefteå Kraft strävar efter att spegla samhällets utveckling och vi välkomnar sökande som breddar vår mångfald.

Information och kontakt
Tjänsten som projektadministratör är ett konsultuppdrag med start under september 2019 och sträcker sig drygt ett år framåt. För frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Linnéa Engman på telefonnummer 070-39 17 434. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Om Wikan Personal
Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal.

Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi förse företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal, som tillfälligt eller permanent tillgodoser deras behov. Wikan har kontor på 10 orter i Sverige, omsätter ca 330 Msek och har omkring 800 anställda. Läs mer på www.wikan.se Visa mindre