Lediga jobb som Planeringskontorist i Skellefteå

Se lediga jobb som Planeringskontorist i Skellefteå. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Skellefteå som finns hos arbetsgivaren.

Tidsplanerare till Bravidas PMO i Skellefteå

Ansök    Feb 22    Bravida Sverige AB    Planeringskontorist
Får du energi av snabba förändringar och omväxling? I Skellefteå så bygger vi ett team som ska driva stora projekt i området. Du kommer in i ett team som jobbar i högt tempo i en vänlig miljö med projekt i puls. Hos oss får du frihet under ansvar att utveckla verksamheten (och dig själv!) genom din mångsidighet, ditt driv och ditt intresse. Vi arbetar i en internationell miljö, och det är både omväxlande och dynamiskt! Är du redo för din nästa utmaning? Vi... Visa mer
Får du energi av snabba förändringar och omväxling? I Skellefteå så bygger vi ett team som ska driva stora projekt i området. Du kommer in i ett team som jobbar i högt tempo i en vänlig miljö med projekt i puls. Hos oss får du frihet under ansvar att utveckla verksamheten (och dig själv!) genom din mångsidighet, ditt driv och ditt intresse. Vi arbetar i en internationell miljö, och det är både omväxlande och dynamiskt! Är du redo för din nästa utmaning? Vi är redo för dig!

 

Ditt nya jobb

I rollen som tidsplanerare är du ansvarig för att upprätta så väl huvudtidplan som detaljplan. Du kommer även att ansvara för att administrera, uppdatera, följa upp och distribuera tidplaner till delprojektledare och installationsledaren för framtidsrapportering. Du rapporterar till projektchef och kommunicerar din progress både internt såväl till andra extern. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av att:


• Administrera upprättandet av huvudtidplan och detaljplan samt rapporteringsunderlag för uppföljning av tider samt ekonomi
• Ta fram system för hantering av 5D projektering
• Distribuera underlag till delprojektledare och installationsledare för framdriftsrapportering
• Sammanställa framdriftsrapport
• Analysera framdrift
• Uppdatera tidplaner och revisionshantera dem så att det tydligt framgår vad som uppdateras
• Distribution av uppdaterade tidplaner efter att de godkänts av projektchef
• Vara uppmärksam på avvikelser i tidsplan och hantera dessa

 

Andra arbetsuppgifter än ovan förekommer i projektet, därav är flexibilitet i rollen en viktig del för att leva upp till beställarens krav. Du behöver också kunna utföra dina arbetsuppgifter på engelska såväl i tal som skrift eftersom vi arbetar med internationella beställare.

 

 

Ditt nya team

Project Management Office består idag av ett antal personer som tillsammans kommer lägga grund för vår satsning. Teamet leds av PMO Manager, som driver projekten med en projektorganisation men som nu ska fortsätta att byggas på med fler roller. PMO teamet kommer att driva projekt inom alla våra teknikområden tillsammans med Bravidas övriga avdelningar i Skellefteå. Det betyder att utöver ditt nya team så finns det ca 111 medarbetare på Bravida i Skellefteå, som arbetar inom rör, ventilation, el, sprinkler, automation och kylteknik. Vår bredd och vårt samarbete är vår styrka. Det gör att vi kan ta oss an stora projekt med helhetsfokus, såsom Sara Kulturhus!

 

 

Vi söker dig som:


• Har en teknisk högskoleexamen eller motsvarade arbetslivserfarenhet
• Har goda administrativa och ekonomiska kunskaper samt datorvana
• Innehar B-körkort
• Kan tala och skriva på svenska och engelska obehindrat

 

Tidigare erfarenhet som projektledare och erfarenhet från projekt med internationella beställare eller inom installationsbranschen är det meriterande.

För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du som person är driven och har förmågan att arbeta strukturerat och noggrant. Det är viktigt att du har en god analytisk förmåga för att kunna hantera komplexa uppgifter. Du trivs med att arbeta självständigt och har förmåga att nå såväl kortsiktiga som långsiktiga uppsatta mål. Vidare ser vi att du har en god social förmåga då rollen innebär intern och extern kontakt.

 

Bravida som arbetsgivare

Bravida är en stor arbetsgivare – faktiskt störst inom vår bransch i Norden. Det gör att vi kan erbjuda mycket till dig som medarbetare. I flera år i rad har vi blivit rankade till en av Sveriges bästa arbetsgivare! Bravida eftersträvar mångfald och värdesätter en jämn könsfördelning. Vi arbetar som ett team och vi tycker om att skapa stora resultat, tillsammans.

Förutom förmåner som exempelvis; subventionerad lunchkort, friskvårdsbidrag, hälsoundersökning och förmånliga försäkringar erbjuder Bravida dig ett självständigt och stimulerande arbete i en organisation där kompetens, utveckling och trivsel värderas högt. Vi på Bravida är vana att leverera högsta kvalitét till nöjda kunder och värnar om arbetsglädje likväl som en bra arbetsmiljö.

Läs gärna mer om Vårt erbjudande och hur du kan utvecklas hos oss. När du växer, växer vi!

 

Hur söker jag jobbet?

Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum som är 22 mars

Du skickar in ditt CV och gärna med ditt personliga brev genom att klicka på knappen Ansök nedan.

Vi undanber oss kontakt med rekryteringsföretag i denna rekryteringsprocess.

Ansökningar som skickas på annat sätt än genom hänvisad annons kommer ej att hanteras


Bra fastigheter gör skillnad, därför finns Bravida. Som Nordens ledande leverantör av tekniska helhetslösningar inom service och installation hjälper vi våra kunder att skapa väl fungerande och hållbara fastigheter.
Bravidas långsiktiga mål är att vara klimatneutral i hela värdekedjan år 2045. Vi har 13 000 medarbetare och finns på cirka 180 orter i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Bravidas aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. www.bravida.se
.

www.Bravida.se Visa mindre

Koordinator med stort driv

Ansök    Maj 2    Tidema AB    Planeringskontorist
TIDEMA AB är en växande entreprenör och en del av ett växande Norrland. Vi tillhanda håller tjänster inom såväl mark och anläggning, transport, renhållning, bemanning samt utemiljö. Visionen är vår ledstjärna, hur vi vill vara – inåt och utåt. TIDEMA ska vara hållbart; ekonomiskt, socialt och miljömässigt. På så vis frodas företaget, medarbetarna, kunderna, leverantörerna och omvärlden. Att spegla vår tid och hjälpa till att gå mot framtiden är den utm... Visa mer
TIDEMA AB är en växande entreprenör och en del av ett växande Norrland. Vi tillhanda håller tjänster inom såväl mark och anläggning, transport, renhållning, bemanning samt utemiljö.

Visionen är vår ledstjärna, hur vi vill vara – inåt och utåt. TIDEMA ska vara hållbart; ekonomiskt, socialt och miljömässigt. På så vis frodas företaget, medarbetarna, kunderna, leverantörerna och omvärlden. Att spegla vår tid och hjälpa till att gå mot framtiden är den utmaning vi vill arbeta med!
Vi är det mest attraktiva entreprenadföretaget – för våra medarbetare, kunder, leverantörer och samhället vi verkar i. Vi ska vara förstahandsvalet för våra kunder och blivande medarbetare. På så vis har vi förutsättningar för att vara socialt, ekonomiskt och ekologiskt hållbara på lång sikt.
TIDEMA söker nu en koordinator!

Arbetet
Som koordinator hos oss består dina huvudsakliga arbetsuppgifter av schemaläggning och planering för att verksamheten ska fungera. Du behöver ha/skapa dig en förståelse för verksamheten och ha förmåga att ha ett helhetsperspektiv samt ha ett metodiskt och strukturerat arbetssätt med fokus på detaljer. 

Kvalifikationer 
Som person är du noggrann, strukturerad och driven. Du är duktig på att skapa dig en helhetssyn över verksamheten. Att planera och arbeta proaktivt är något du brinner för och har en god förmåga att göra.
Du har i ett tidigare eller nuvarande arbete haft hand om schemaläggning och planering. Du har god dator- och systemvana. 

Vi erbjuder
TIDEMA är en etablerad arbetsgivare med ett tryggt team, kollektivavtal, möjlighet till kompetensutveckling samt många karriärvägar.

Ansök nu
Urval och intervjuer sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan! Varmt välkommen med din ansökan!

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds. Visa mindre

Planerare, Stöd och service

Vi söker nu en planerare som vill arbeta i en verksamhet där vi jobbar mest av allt för andra, men även för varandra. Stöd och service uppdrag är att stödja människor med funktionsnedsättningar, att utifrån sina förutsättningar och resurser vara självständig i vardagen, delaktig i samhället och få fler valmöjligheter i livet. Detta innebär att vi både ger stöd på individnivå utifrån beslut, men även arbetar strategiskt med att Skellefteå ska vara en stad ... Visa mer
Vi söker nu en planerare som vill arbeta i en verksamhet där vi jobbar mest av allt för andra, men även för varandra.

Stöd och service uppdrag är att stödja människor med funktionsnedsättningar, att utifrån sina förutsättningar och resurser vara självständig i vardagen, delaktig i samhället och få fler valmöjligheter i livet. Detta innebär att vi både ger stöd på individnivå utifrån beslut, men även arbetar strategiskt med att Skellefteå ska vara en stad för alla med en inkluderande kultur och tillgängliga miljöer.

På beslutsenheten inom Stöd och service arbetar nio LSS-handläggare, fem SoL-handläggare och en boendeplanerare.

Välkommen att bli en av oss!

ARBETSUPPGIFTER
Som planerare är du första kontakten brukaren får efter beslut om insats och du är därför en nyckelspelare för att säkra ett helhetsperspektiv gällande koppling mellan beslutad insats, tillgängliga resurser och planering inför verkställighet. Du har ett nära samarbete med verksamheten och tillsammans arbetar ni utifrån ett salutogent perspektiv och med individens behov i centrum.

Du arbetar nära Stöd och service verksamhetschefer och enhetschefer för att säkra aktuell verksamhetskunskap och fungera som en resurs för praktisk boendeplanering. Du ansvarar för att systematiskt arbeta med att ta fram förslag på lösningar som överensstämmer med stöd och service vision, uppdrag och lagstiftning. Detta kräver ett systematiskt arbete med att omvärldsbevaka och analysera möjliga lösningar för att möta individens behov i samordning med andra myndigheter och avdelningar.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant högskoleexamen, inom exempelvis beteendevetenskap, samhällskunskap, funktionsnedsättning eller socialt arbete. Du har kunskap om lagstiftning inom socialrätt och kring funktionsnedsättning och metoder för bemötande ex. Alternativ och Kompletterande Kommunikation (AKK) samt lågaffektivt förhållningssätt. Du uttrycker dig väl i svenska i både tal och skrift. Du har erfarenhet av att leda förändringsprocesser i komplexa organisationer och av att arbeta med samordning på individnivå.

Du är helhetsorienterad och har lätt att skapa överblick över situationer. Du är drivande och har god förmåga att tänka utanför etablerade ramar, samtidigt som du är lyhörd och har hög förmåga att skapa förtroendefulla samarbeten. Du tar dig an uppgifter på ett praktiskt och konkret sätt, ser möjligheter och är trygg i att lyssna in kritik och vända detta till något konstruktivt.

För jobbet krävs B-körkort.

ÖVRIGT
Socialkontorets medarbetare ger vård, omsorg och stöd till människor i hela Skellefteå. De kan vara äldre, människor med fysisk eller psykisk funktionsnedsättning eller enskilda och familjer i behov av särskilt stöd under en period.

Vår verksamhet finns runt om i hela kommunen och hos oss finns specialister inom flera områden inom vård, omsorg, kost, stöd och aktivering för funktionsnedsatta, missbruksvård, familjerådgivning och mycket mer. Med empati, kunskap och engagemang bidrar socialkontoret till att skapa ett Skellefteå där alla får plats.

Läs mer om Skellefteå här:
https://skelleftea.se

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds. Visa mindre