Lediga jobb som Transportadministratör i Skellefteå

Se lediga jobb som Transportadministratör i Skellefteå. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Skellefteå som finns hos arbetsgivaren.

Logistics support – Skellefteå

Är du en positiv person som brinner för service och vill ha en händelserik vardag? I denna roll kommer du att samarbeta med flera olika parter på vår filial. Om rollen Som Logistiksupport är du den första våra kunder och chaufförer har dialog med när de kommer in till vår filial med material eftersom du ansvarar för att ta emot och väga in det inkommande och utgående materialet. Du kommer ha ett nära samarbete med produktionspersonal kring inkommande oc... Visa mer
Är du en positiv person som brinner för service och vill ha en händelserik vardag? I denna roll kommer du att samarbeta med flera olika parter på vår filial.

Om rollen
Som Logistiksupport är du den första våra kunder och chaufförer har dialog med när de kommer in till vår filial med material eftersom du ansvarar för att ta emot och väga in det inkommande och utgående materialet. Du kommer ha ett nära samarbete med produktionspersonal kring inkommande och utgående material samt stötta sälj och övriga funktioner vid frågor som rör transporter. I din roll arbetar du även mycket administrativt där du exempelvis gör kontroller av avtal, fakturering, avvikelser, orders, priser och vikter. Att ha intresse av och helhetsförståelse för vår affär är därför väldigt viktigt.

Arbetstid är måndag till fredag 07:00-16:00. Du kommer att sitta på vår filial i Skellefteå men Teamet är uppdelat i Skellefteå och Umeå. I ditt team är ni sju personer där tre av dem arbetar med liknande uppgifter som dig. Teamet drivs av att ta ägandeskap för sina arbetsuppgifter och förstår att samarbete är nyckeln till framgång. Erfarenheter, kunskaper och idéer delas öppet, och när vardagen ger utmaningar ställer alla upp för varandra och skapar förutsättningar för att sätta kunden i fokus.

Vem är du?
Vi tror att du som söker är en självständig person som trivs i en serviceinriktad roll där du kommer vara ansiktet utåt mot våra kunder. Du är bra på att samarbeta, både vad det gäller kunder och med kollegor. Vidare ser vi att du har en bra kommunikativ förmåga som särskilt syns i att du har lätt för att prata med olika personer och förstå deras perspektiv. Hos oss är det högt tempo, en händelsestyrd och föränderlig verksamhet så din förmåga att snabbt hantera och prioritera bland arbetsuppgifter är avgörande.

Kvalifikationer


• Gymnasieutbildning eller motsvarande utbildning
• Goda skriftliga och kommunikativa kunskaper i svenska och engelska

Vi ser det som meriterande om du har:


• Administrativ erfarenhet
• Arbetslivserfarenhet inom service
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Eftergymnasial utbildning från högskola/universitet

Här kan du utvecklas!
Vi erbjuder en trygg och rolig arbetsplats, full av kompetenta och hjälpsamma kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap. Eftersom vi vill skapa bästa möjliga förutsättningar för dig att lyckas i din nya roll börjar din medarbetarresa med en gedigen introduktionsutbildning. Vi satsar mycket på kompetenshöjande insatser och som en del av en större koncern finns många möjligheter för dig som vill växa, både individuellt och tillsammans med oss. Vi är måna om dig, därför erbjuder vi dig trygga och utvecklande förmåner. Läs mer här.

Information om rekryteringsprocessen
Eftersom vi vill säkerställa ett rättvist och fördomsfritt urvalsarbete önskar vi inget personligt brev, däremot att du svarar på våra inledande urvalsfrågor. Om du går vidare kommer du därefter att få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Här kan du läsa mer om vår rekryteringsprocess. Vi tillämpar sex månaders provanställning och gör bakgrundskontroll.

På Stena Recycling räknas alla medarbetares insatser. Vi erbjuder helhetslösningar inom återvinning och cirkulära tjänster över hela landet. Våra kunder finns representerade i många branscher – allt från detaljhandel och tillverkande industri till verkstadsindustri, kommunal verksamhet och sjukhus. Med omtanke och säkerhet i fokus strävar vi alltid efter att bli ännu bättre och nu behöver vi dig – vår nya kollega – som vill hjälpa oss att ta nästa steg på vår resa.

Välkommen till en framtidsbransch – det börjar med dig!

#LI-ONSITE

Vi ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande så ansök därför gärna redan idag. Vänligen observera att vi på grund av GDPR endast tar emot ansökningar via ansökningsknappen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Logistic Maintenace Coordinator

Ansök    Okt 26    Northvolt AB    Transportadministratör
Northvolt has an exciting job offer for a Logistic Maintenace Coordinator to join our passionate Facility team in Skellefteå. In joining us you will play an important part in Building, Commissioning and Starting one of the first large scale European battery factories. Northvolt will play an important role in the transformation to a carbon free society. The Facility Transportation division within Northvolt are to ensure that material flow is secured aro... Visa mer
Northvolt has an exciting job offer for a Logistic Maintenace Coordinator to join our passionate Facility team in Skellefteå.

In joining us you will play an important part in Building, Commissioning and Starting one of the first large scale European battery factories. Northvolt will play an important role in the transformation to a carbon free society.

The Facility Transportation division within Northvolt are to ensure that material flow is secured around the clock in a safe and and efficient manner, through planned and preventive maintenance.

As a Transportation coordinator you will, in collaboration with a planer, ensure that suppliers are given access to machine equipment in the event of planned maintenance, third party inspections and downtime, and that guidelines and policies within the Northvolt work area are complied with. You will work close to the external suppliers as well as Production blocks (each building is a separate block) and ensure that works can be performed in a safe manner at a low total cost.

In this role you will work closely and directly with the suppliers on the field to ensure that they have the support and guidelines at hand, to perform their tasks on site. You will report to our Transportation supervisor.

Key responsibilities include but are not limited to:

- Coordinate the maintenance flows on site ( Forklifts, Cranes, AGV:s, ASRS ) making sure that the suppliers can work efficient with as few hindrances as possible.
- Take part in and initiate different meetings to identify and mitigate risks with Construction/commissioning/manufacturing progression due to site services.
-
Gathering and analysing data on progression to make informed decisions on how to adjust services to ensure highest efficiency.

-
Working closely with different organisations to have a smooth transition of responsibilities over the Facility services.


The person we are looking for is strongly goal oriented, highly driven, curious and eager to learn. You will get the chance to have a real impact on our success story in Sweden (to start with) and see the results of your work. Our organization requires and values great self-discipline and a natural talent to make things happen. The Transportation Coordinator is a vital member of the Transportation team and key to Northvolt's mission to enable the future of energy.

Apply with CV and cover letter or your complete LinkedIn profile.

Full time employment, fixed salary.?
Planned starting date is asap.?
Education/Experience

- Bachelor degree in Engineering or similar work experience
- Solid technical experience in supervising, site services, logistics, machine maintenance.
- Minimum of 3 years of relevant work experience
- Excellent communication & presentation skills
- Analytical skills
- Proficient in MS applications, Power platform is a plus
- Passion and enthusiasm for machine maintenance
- Must have worked in multi-cultural environment

Specific Skills/Abilities

- Excellent English written and oral skills
- Highly organized and result-driven
- An eye for details
- Proactive and goes beyond expectations
-
Has a can do attitude and an entrepreneurial spirit

-
Ability to work under high pressure and tight deadlines, excellent time management

-
Ability to work well with others in a team environment, as well as independently

-
Ability to work in a high profile and often high pressured international environment

-
Qualities that we cherish are flexibility, sense of quality, friendliness, motivation to take on new challenges, grit and a sense of humor

-
Passionate & purpose driven



Northvolt makes green batteries for a blue planet. Affordable cells and high-quality battery systems. All manufactured with a record-low carbon footprint. Purposely built to provide Europe with the opportunity to switch to renewable energy – efficiently and entirely.

To accomplish this, we do things differently. We design, manufacture, and recycle everything under one roof. We even build our own factories. All this is incredibly challenging and requires us to think in unconventional ways. We’re constantly experimenting, learning and adapting to make batteries so great – they will one day make oil history.

Northvolt is growing fast. We’re staffing our international office in Stockholm, our R&D facility, Northvolt Labs, in Västerås, as well as our Gdansk facility for production of battery systems. We're also hiring for our gigafactory Northvolt Ett in Skellefteå, Sweden. We want to work with smart individuals from all disciplines. Strong individuals that truly want to make a positive impact on the future. Those of us already on board share a passion for our mission. We’re prepared to work hard in pursuit of excellence. We enjoy the ride and our main drive is to make a difference for real. As a team, we’re dedicated to thinking new, working hard and having fun. Visa mindre

Administratör till Schenker i Skellefteå

Ansök    Feb 20    Ponto AB    Transportadministratör
DB Schenker är arbetsgivaren för dig med engagemang och servicekänsla och som trivs i en stimulerande roll där du själv kan påverka och göra skillnad. Vi erbjuder dig en flexibel tjänst i ett multinationellt företag med personlig och yrkesmässig utveckling. Vi är en mångkulturell arbetsplats och vi arbetar aktivt för en välmående och lustfylld arbetsmiljö genom aktiviteter som främjar god hälsa och gemenskap. Vi tror att det är den enskilda individens gläd... Visa mer
DB Schenker är arbetsgivaren för dig med engagemang och servicekänsla och som trivs i en stimulerande roll där du själv kan påverka och göra skillnad. Vi erbjuder dig en flexibel tjänst i ett multinationellt företag med personlig och yrkesmässig utveckling. Vi är en mångkulturell arbetsplats och vi arbetar aktivt för en välmående och lustfylld arbetsmiljö genom aktiviteter som främjar god hälsa och gemenskap. Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Bli en av oss!

Tycker du om att arbeta med administration, ha kundkontakt och agera problemlösare? Är du lagspelaren som vill arbeta i en organisation som värdesätter sin personal högt? Då är det här tjänsten för dig!
 
Om tjänsten
Ponto söker för vår kund Schenkers räkningen en person som ska arbeta med administration och produktionssupport på kontoret i Skellefteå. Tjänsten är ett längre konsultuppdrag över i första hand sommaren och du kommer att bli anställd av Ponto. Är du rätt person finns goda möjligheter till förlängning och på sikt kanske även anställning hos Schenker förutsatt att alla parter är nöjda. Uppdraget väntas tillsättas så snart som möjligt så vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag!
 
Arbetsuppgifter
På produktions- och administrationsavdelningen hos Schenker arbetar du med bokningar och registreringar. Du kontrollerar EDI från kunder och ser att händelser och aviseringar ligger rätt. Vidare håller du kontakt med kunder, åkerier och dina kollegor hos Schenker för att säkerställa att alla leveranser når hög kvalitet. I din roll som administratör har du dagligen många kontakter med både kunder, kollegor och åkerier främst via telefon och mejl. Du registrerar och följer upp leveranser och genomför utredningar på uppkomna leveransfrågor.
 
Vi söker dig som
Har dokumenterad arbetslivserfarenhet av administration och kundkontakt där du använt dator och telefon som arbetsverktyg. I tjänsten kommunicerar du både på svenska och engelska, det är därför viktigt att du har goda kunskaper inom dessa språk i såväl tal som skrift. Har du erfarenhet från transport och-/ eller logistikbranschen är det meriterande, men inget krav.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos oss. Tillsammans med Schenker har vi valt ut egenskaper som är viktiga för uppdraget:
 
Vi tror att du är en öppen person som vill trivas och ha roligt på arbetet. Vi tror även att du är strukturerad, noggrann och effektivt då det är viktig att hålla ett bra tempo samtidigt som det blir rätt. Vidare tror vi att du drivs av att ge god service och alltid gör ditt bästa för att kunden ska bli nöjd. Som person är du öppen och har ett proaktivt förhållningssätt och trivs med att arbeta såväl i grupp som på egen hand. Vidare är du som person driven och serviceinriktad i ditt sätt att vara och ser där alltid till kundens bästa. Du har även god vana av att arbeta strukturerat, administrativt och noggrant.
 
För att trivas i rollen är du en lagspelare som vågar be andra om hjälp och delar med dig av din kunskap. Vi lägger i denna process stor vikt vid personlig lämplighet.
 
* Start: omgående efter överenskommelse
* Omfattning: Heltid, måndag - fredag
* Placering: Skellefteå Visa mindre

Transportation Coordinator

Ansök    Okt 20    Northvolt AB    Transportadministratör
Northvolt has an exciting job offer for a Transportation Maintenance Coordinator to join our passionate Facility team in Skellefteå. In joining us you will play an important part in Building, Commissioning and Starting one of the first large scale European battery factories. Northvolt will play an important role in the transformation to a carbon free society. The Facility Transportation division within Northvolt are to ensure that material flow is secu... Visa mer
Northvolt has an exciting job offer for a Transportation Maintenance Coordinator to join our passionate Facility team in Skellefteå.

In joining us you will play an important part in Building, Commissioning and Starting one of the first large scale European battery factories. Northvolt will play an important role in the transformation to a carbon free society.

The Facility Transportation division within Northvolt are to ensure that material flow is secured around the clock in a safe and and efficient manner, through planned and preventive maintenance.

As a Transportation coordinator you will, in collaboration with a planer, ensure that suppliers are given access to machine equipment in the event of planned maintenance, third party inspections and downtime, and that guidelines and policies within the Northvolt work area are complied with. You will work close to the external suppliers as well as Production blocks (each building is a separate block) and ensure that works can be performed in a safe manner at a low total cost.

In this role you will work closely and directly with the suppliers on the field to ensure that they have the support and guidelines at hand, to perform their tasks on site. You will report to our Transportation supervisor.

Key responsibilities include but are not limited to:

- Coordinate the maintenance flows on site ( Forklifts, Cranes, AGV:s, ASRS ) making sure that the suppliers can work efficient with as few hindrances as possible.
- Take part in and initiate different meetings to identify and mitigate risks with Construction/commissioning/manufacturing progression due to site services.
-
Gathering and analysing data on progression to make informed decisions on how to adjust services to ensure highest efficiency.

-
Working closely with different organisations to have a smooth transition of responsibilities over the Facility services.


The person we are looking for is strongly goal oriented, highly driven, curious and eager to learn. You will get the chance to have a real impact on our success story in Sweden (to start with) and see the results of your work. Our organization requires and values great self-discipline and a natural talent to make things happen. The Transportation Coordinator is a vital member of the Transportation team and key to Northvolt's mission to enable the future of energy.

Apply with CV and cover letter or your complete LinkedIn profile.

Full time employment, fixed salary.?
Planned starting date is asap.?
Education/Experience

- Bachelor degree in Engineering or similar work experience
- Solid technical experience in supervising, site services, logistics, machine maintenance.
- Minimum of 3 years of relevant work experience
- Excellent communication & presentation skills
- Analytical skills
- Proficient in MS applications, Power platform is a plus
- Passion and enthusiasm for machine maintenance
- Must have worked in multi-cultural environment

Specific Skills/Abilities

- Excellent English written and oral skills
- Highly organized and result-driven
- An eye for details
- Proactive and goes beyond expectations
-
Has a can do attitude and an entrepreneurial spirit

-
Ability to work under high pressure and tight deadlines, excellent time management

-
Ability to work well with others in a team environment, as well as independently

- Ability to work in a high profile and often high pressured international environment
- Qualities that we cherish are flexibility, sense of quality, friendliness, motivation to take on new challenges, grit and a sense of humor
- Passionate & purpose driven


Northvolt makes green batteries for a blue planet. Affordable cells and high-quality battery systems. All manufactured with a record-low carbon footprint. Purposely built to provide Europe with the opportunity to switch to renewable energy – efficiently and entirely.

To accomplish this, we do things differently. We design, manufacture, and recycle everything under one roof. We even build our own factories. All this is incredibly challenging and requires us to think in unconventional ways. We’re constantly experimenting, learning and adapting to make batteries so great – they will one day make oil history.

Northvolt is growing fast. We’re staffing our international office in Stockholm, our R&D facility, Northvolt Labs, in Västerås, as well as our Gdansk facility for production of battery systems. We're also hiring for our gigafactory Northvolt Ett in Skellefteå, Sweden. We want to work with smart individuals from all disciplines. Strong individuals that truly want to make a positive impact on the future. Those of us already on board share a passion for our mission. We’re prepared to work hard in pursuit of excellence. We enjoy the ride and our main drive is to make a difference for real. As a team, we’re dedicated to thinking new, working hard and having fun. Visa mindre

Transportadministratör

Ansök    Jun 30    Ls Jobbet AB    Transportadministratör
Är du en ansvarstagande och engagerad person som vill bidra till utvecklingen av vår transportverksamhet? Gillar du utmaningar och motiveras av att utveckla processer och arbetssätt? Då är det kanske dig vi söker till rollen som Transportadministratör hos oss på Nyhléns Hugosons! I rollen som transportadministratör erbjuds du en utmanande roll med stor möjlighet att påverka processer och arbetssätt. Du förväntas arbeta aktivt med att utveckla våra befintli... Visa mer
Är du en ansvarstagande och engagerad person som vill bidra till utvecklingen av vår transportverksamhet? Gillar du utmaningar och motiveras av att utveckla processer och arbetssätt? Då är det kanske dig vi söker till rollen som Transportadministratör hos oss på Nyhléns Hugosons!
I rollen som transportadministratör erbjuds du en utmanande roll med stor möjlighet att påverka processer och arbetssätt. Du förväntas arbeta aktivt med att utveckla våra befintliga administrativa arbetsuppgifter och rutiner. Du kommer ha många externa och interna kontaktytor, vilket ställer krav på god kommunikations- och samarbetsförmåga. Du drivs också av att ge god service till både kunder och medarbetare.
Huvudsakliga ansvarsområden
Ansvar för schemaläggning, löpande schemaförändringar och attest av tider
Fakturering
Ansvara för att våra chaufförer får fortlöpande utbildning (YKB, IDHA, körtillstånd m.m.)
Spårning av gods

Som administratör kommer du även vara en viktig kugge i vårt kundbemötande genom att ta emot samtal, spåra gods och på ett snabbt och serviceinriktat sätt svara på våra kunders frågor eller skicka dem vidare till rätt person internt. Vi söker dig som är ansvarstagande, trygg i dig själv och har en god självinsikt. Du är flexibel, engagerad och har en hög initiativförmåga och kan arbeta såväl självständigt som i grupp. Vidare är du effektiv i ditt arbete och duktig på att strukturera upp dina arbetsuppgifter på ett tydligt sätt.
Det här förväntar vi oss av dig
Tidigare erfarenhet av administration och affärssystem
Förmåga att arbeta strukturerat, effektivt, proaktivt och långsiktigt
God social kompetens och ett gott ordningssinneGod datorvana samt goda kunskaper i Officepaketet (framför allt Excel)

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Din arbetsplats är belägen på vårt kontor i Skellefteå. Du rapporterar till vår Transportansvarige och har ett nära samarbete med flera andra avdelningar inom företaget.
Vad du kan förvänta dig av oss
Nyhléns Hugosons erbjuder ett roligt, självständigt och omväxlande arbete med stort eget ansvar i ett norrländskt entreprenörsdrivet livsmedelsföretag i tillväxt samt en trivsam arbetsmiljö med positiv, hjälpsam och prestigelös atmosfär. Vi befinner oss i en expansiv fas och för rätt person kommer det finnas stora möjligheter att växa med oss och succesivt ta ett större ansvar. Som nyanställd på Nyhléns Hugosons får du en gedigen introduktion och utbildning där vi går igenom relevanta system och processer, allt för att du ska känna dig trygg och lyckas i rollen som transportadministratör. Därefter kommer du att få löpande stöd av din närmaste chef för att fortsätta utvecklas och trivas på jobbet.
Låter det här spännande? Välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdag är den 8 augusti. Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
För ytterligare information är du välkommen att kontakta:
Sophia Bylesjö, Platschef, 0910-509 20
Kim Marklund, Transportledare, 0910-509 73


Om arbetsgivaren - NYHLÉNS HUGOSONS AB
Vår vision är att vara det naturliga valet vid alla norrländska måltidstillfällen. Det blir vi genom att vara det ledande norrländska kött- och charkföretaget med fokus på våra kunder, vårt mathantverk och våra norrländska bönder. Respekten för miljö, hälsa och djuromsorg är central för verksamheten, liksom våra värdeord: affärsmässig, delaktig och stolt. Hantverket ligger alltid till grund för vår produktion, med erfarenhet och engagemang i varje del av tillverkningen. Vi använder inga onödiga tillsatser i vår mat och garanterar hög kvalitét på våra produkter. Våra anläggningar finns i Luleå (charkproduktion), Skellefteå (paketering av kött, kallskänk m.m.) och Ullånger (slakteri). I koncernen ingår även Guldfisken Kök AB (kyld färdigmat) , Änge Chark AB (charkproduktion) samt Jokkmokkskorv AB (charkproduktion). Nyhléns Hugosons har idag ca 230 medarbetare. Läs mer om oss på www.nyhlenshugosons.se, www.guldfisken.com, www.angechark.se, och www.jokkmokkskorv.se. Visa mindre