Lediga jobb som Upphandlare i Skellefteå

Se lediga jobb som Upphandlare i Skellefteå. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Skellefteå som finns hos arbetsgivaren.

IT-upphandlare

Ansök    Dec 6    Skellefteå kommun    Upphandlare
I Skellefteå kommun arbetar vi tillsammans över gränserna, i en arbetskultur präglad av en stark framtidstro. Vi befinner oss mitt i en extraordinär samhällsomvandling och leder den gröna omställningen i norra Sverige. Som en kommun i framkant erbjuder vi en dynamisk arbetsmiljö på vår inköpsavdelning, där du som IT-upphandlare får möjlighet att spela en avgörande roll och bidra till vår vision om en hållbar framtid. Vår satsning på ny teknik och digitali... Visa mer
I Skellefteå kommun arbetar vi tillsammans över gränserna, i en arbetskultur präglad av en stark framtidstro. Vi befinner oss mitt i en extraordinär samhällsomvandling och leder den gröna omställningen i norra Sverige. Som en kommun i framkant erbjuder vi en dynamisk arbetsmiljö på vår inköpsavdelning, där du som IT-upphandlare får möjlighet att spela en avgörande roll och bidra till vår vision om en hållbar framtid.

Vår satsning på ny teknik och digitalisering är en central del av denna omvandling. Vi har en modern IT-infrastruktur med lösningar som API Gateway (IBM APIC), integrationsplattform (IBM ACE) och dataplattform (Azure Synapse Analytics). Vi strävar ständigt efter att ligga i framkant när det gäller att använda teknik för att skapa effektiva helhetslösningar. Genom att kombinera agila och traditionella metoder arbetar vi för att möta både små och stora komplexa projekt. Fokuset på informationsförsörjning och automation hjälper oss att bli en mer datadriven och innovativ organisation, där kvalitet, prioritet och kundnytta alltid står i centrum.

Inköpsenheten består av 14 upphandlare och har det övergripande ansvaret för kommunens upphandlingar och inköpsfrågor. Kommunens inköp uppgår till cirka 3 miljarder kronor per år. Vi upphandlar ett brett utbud av IT-lösningar, varor, tjänster och entreprenader för kommunens olika verksamheter. Vårt mål är att etablera hållbara affärer med gynnsam totalekonomi och att nyttja konkurrensmöjligheterna på bästa sätt, samtidigt som vi alltid följer lagen om offentlig upphandling (LOU) i vår behandling av anbud och leverantörer. Enheten är uppdelad i tre huvudkategorier: IT, Entreprenad samt Varor och Tjänster. Tillsammans strävar vi efter att utveckla effektiva inköpsprocesser och skapa mervärde för kommunen.

I den här ansökan vill vi att du endast bifogar ditt CV. Personligt brev ersätts med frågor som du svarar på när du gör din ansökan.

ARBETSUPPGIFTER
I upphandlingsprocessen samarbetar flera funktioner för att säkerställa att projektet genomförs smidigt och effektivt.

Som IT-upphandlare arbetar du nära en referensgrupp från verksamheten samt kollegor från avdelningen IT och Verksamhetsutveckling, så som projektledare, objektsansvarig från IT, kravanalytiker och informationssäkerhetsexperter. Tillsammans, i projektform, analyserar ni verksamhetens behov och definierar krav som ligger till grund för upphandlingen, vilket främjar ett strukturerat och målinriktat arbetssätt.

Du kommunicerar med flera olika intressenter/roller inom organisationen och skräddarsyr och utvecklar processen efter behov. I ditt uppdrag som upphandlare ingår allt från behovs- och marknadsanalyser till att utmana lagstiftningen, dialog med marknaden och olika interna så väl som externa expertkompetenser som dina verktyg för att skapa goda affärer. Du hanterar upphandlingens formella delar, ser till att avtal blir signerade och jobbar med avtalsuppföljning.

KVALIFIKATIONER
Vi söker en upphandlare med flera års erfarenhet inom IT-upphandlingar, gärna inom offentlig sektor. Erfarenhet av att leda upphandlings- eller inköpsprojekt självständigt är viktigt. Relevant utbildning och kunskaper om Microsoft 365, upphandlingsverktyg som e-Avrop och Marknadsplatsen, samt goda kunskaper i LOU och avtalsuppföljning är önskvärt. Vi fokuserar på att förbättra analys och uppföljning, så erfarenhet av Excel och/eller Power BI är meriterande.

Vi söker dig som är kommunikativ och anpassar ditt budskap efter mottagaren, både på svenska och engelska. Din pedagogiska förmåga och förståelse för människors olika sätt att ta till sig information är ovärderlig i vårt arbete. Du är en lagspelare med stark samarbetsförmåga och har en förmåga att motivera andra i teamet. Tidigare arbete med hållbarhetskrav och uppföljning av dessa ses som meriterande.

Med din analytiska skärpa ser du helheten i komplexa situationer i samordningen av leverantörer. Vi värdesätter att du alltid har den goda affären i centrum, säkerställer lag- och regelefterlevnad, och ständigt strävar mot en mer hållbar affär.

ÖVRIGT
Förvaltningen Support och lokaler har till uppdrag att samordna och utveckla effektivt stöd så att kommunens verksamheter kan fokusera på sina olika huvuduppdrag och ge effektivare service till kommunens invånare. Vi ansvarar för kommunens övergripande samordning och utveckling av tjänster inom områden som måltid, fastighet, personal, ekonomi, inköp, information, kundtjänst och IT.

Läs mer om Skellefteå här:
https://skelleftea.se

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds. Visa mindre

Upphandlare inom varor och tjänster

Ansök    Dec 4    Skellefteå kommun    Upphandlare
I Skellefteå kommun arbetar vi tillsammans över gränserna, i en arbetskultur präglad av en stark framtidstro. Just nu befinner vi oss mitt i en extraordinär samhällsomvandling, där vi leder den gröna omställningen i norra Sverige. Som en kommun i framkant erbjuder vi en dynamisk arbetsmiljö inom vår inköpsenhet, och vi utökar nu vårt team med fler upphandlare inom varor och tjänster. Här får du möjlighet att aktivt bidra till vår vision om en hållbar framt... Visa mer
I Skellefteå kommun arbetar vi tillsammans över gränserna, i en arbetskultur präglad av en stark framtidstro. Just nu befinner vi oss mitt i en extraordinär samhällsomvandling, där vi leder den gröna omställningen i norra Sverige. Som en kommun i framkant erbjuder vi en dynamisk arbetsmiljö inom vår inköpsenhet, och vi utökar nu vårt team med fler upphandlare inom varor och tjänster. Här får du möjlighet att aktivt bidra till vår vision om en hållbar framtid och utveckla din egen kompetens i en spännande och växande organisation.

Inköpsenheten består av 14 upphandlare och har det övergripande ansvaret för upphandlingar och inköpsfrågor. Kommunens inköp uppgår till ca 3 miljarder per år. Vi upphandlar ett brett utbud av IT-lösningar, varor, tjänster och entreprenader för kommunens olika verksamheter. Vårt mål är att etablera goda affärer med gynnsam totalekonomi och att nyttja konkurrensmöjligheterna på bästa sätt, samtidigt som vi alltid följer lagen om offentlig upphandling (LOU) i vår behandling av anbud och leverantörer. Enheten är uppdelad i tre huvudkategorier: IT, Entreprenad samt Varor och Tjänster. Tillsammans strävar vi efter att utveckla effektiva inköpsprocesser och skapa mervärde för kommunen.

I den här ansökan vill vi att du endast bifogar ditt CV. Personligt brev ersätts med frågor som du svarar på när du gör din ansökan.

ARBETSUPPGIFTER
I upphandlingsprocessen samarbetar flera funktioner för att säkerställa att projektet genomförs smidigt och effektivt.

Du kommunicerar med flera olika intressenter/roller inom organisationen och skräddarsyr och utvecklar processen efter behov. I ditt uppdrag som upphandlare ingår allt från behovs- och marknadsanalyser till att använda lagstiftningen, dialog med marknaden och olika interna så väl som externa expertkompetenser som dina verktyg för att skapa goda affärer. Du hanterar upphandlingens formella delar, ser till att avtal blir signerade och jobbar med avtalsuppföljning.

Tillsammans med dina kollegor på inköpsenheten arbetar ni ständigt med att utveckla och effektivisera inköpsprocesserna.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant utbildning och/eller erfarenhet för uppdraget. Extra plus är erfarenhet av Microsoft 365, upphandlingsverktyg som e-Avrop, e-handelssystemet Marknadsplatsen, samt goda kunskaper om lagen om offentlig upphandling (LOU) och kunskaper i avtalsuppföljning. Vi fokuserar på att förbättra analys och uppföljning, så erfarenhet av Excel och/eller Power BI är meriterande.

Vi söker dig som är kommunikativ och anpassar ditt budskap efter mottagaren på svenska. Din pedagogiska förmåga och förståelse för människors olika sätt att ta till sig information är ovärderlig i vårt arbete. Du är en lagspelare med stark samarbetsförmåga och har en förmåga att motivera andra i teamet. Tidigare arbete med hållbarhetskrav och uppföljning av dessa ses som meriterande.

Med din analytiska skärpa ser du helheten i komplexa situationer i samordningen av leverantörer. Vi värdesätter att du alltid har den goda affären i centrum, säkerställer lag- och regelefterlevnad, och ständigt strävar mot en mer hållbar affär.

ÖVRIGT
Förvaltningen Support och lokaler har till uppdrag att samordna och utveckla effektivt stöd så att kommunens verksamheter kan fokusera på sina olika huvuduppdrag och ge effektivare service till kommunens invånare. Vi ansvarar för kommunens övergripande samordning och utveckling av tjänster inom områden som måltid, fastighet, personal, ekonomi, inköp, information, kundtjänst och IT.

Läs mer om Skellefteå här: https://skelleftea.se

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds. Visa mindre

IT-upphandlare

Ansök    Nov 8    Skellefteå kommun    Upphandlare
I Skellefteå kommun arbetar vi tillsammans över gränserna, i en arbetskultur präglad av en stark framtidstro. Vi befinner oss mitt i en extraordinär samhällsomvandling och leder den gröna omställningen i norra Sverige. Som en kommun i framkant erbjuder vi en dynamisk arbetsmiljö på vår inköpsavdelning, där du som IT-upphandlare får möjlighet att spela en avgörande roll och bidra till vår vision om en hållbar framtid. Vår satsning på ny teknik och digitali... Visa mer
I Skellefteå kommun arbetar vi tillsammans över gränserna, i en arbetskultur präglad av en stark framtidstro. Vi befinner oss mitt i en extraordinär samhällsomvandling och leder den gröna omställningen i norra Sverige. Som en kommun i framkant erbjuder vi en dynamisk arbetsmiljö på vår inköpsavdelning, där du som IT-upphandlare får möjlighet att spela en avgörande roll och bidra till vår vision om en hållbar framtid.

Vår satsning på ny teknik och digitalisering är en central del av denna omvandling. Vi har en modern IT-infrastruktur med lösningar som API Gateway (IBM APIC), integrationsplattform (IBM ACE) och dataplattform (Azure Synapse Analytics). Vi strävar ständigt efter att ligga i framkant när det gäller att använda teknik för att skapa effektiva helhetslösningar. Genom att kombinera agila och traditionella metoder arbetar vi för att möta både små och stora komplexa projekt. Fokuset på informationsförsörjning och automation hjälper oss att bli en mer datadriven och innovativ organisation, där kvalitet, prioritet och kundnytta alltid står i centrum.

Inköpsenheten består av 14 upphandlare och har det övergripande ansvaret för kommunens upphandlingar och inköpsfrågor. Kommunens inköp uppgår till cirka 3 miljarder kronor per år. Vi upphandlar ett brett utbud av IT-lösningar, varor, tjänster och entreprenader för kommunens olika verksamheter. Vårt mål är att etablera hållbara affärer med gynnsam totalekonomi och att nyttja konkurrensmöjligheterna på bästa sätt, samtidigt som vi alltid följer lagen om offentlig upphandling (LOU) i vår behandling av anbud och leverantörer. Enheten är uppdelad i tre huvudkategorier: IT, Entreprenad samt Varor och Tjänster. Tillsammans strävar vi efter att utveckla effektiva inköpsprocesser och skapa mervärde för kommunen.

I den här ansökan vill vi att du endast bifogar ditt CV. Personligt brev ersätts med frågor som du svarar på när du gör din ansökan.

ARBETSUPPGIFTER
I upphandlingsprocessen samarbetar flera funktioner för att säkerställa att projektet genomförs smidigt och effektivt.

Som IT-upphandlare arbetar du nära en referensgrupp från verksamheten samt kollegor från avdelningen IT och Verksamhetsutveckling, så som projektledare, objektsansvarig från IT, kravanalytiker och informationssäkerhetsexperter. Tillsammans, i projektform, analyserar ni verksamhetens behov och definierar krav som ligger till grund för upphandlingen, vilket främjar ett strukturerat och målinriktat arbetssätt.

Du kommunicerar med flera olika intressenter/roller inom organisationen och skräddarsyr och utvecklar processen efter behov. I ditt uppdrag som upphandlare ingår allt från behovs- och marknadsanalyser till att utmana lagstiftningen, dialog med marknaden och olika interna så väl som externa expertkompetenser som dina verktyg för att skapa goda affärer. Du hanterar upphandlingens formella delar, ser till att avtal blir signerade och jobbar med avtalsuppföljning.

KVALIFIKATIONER
Vi söker en upphandlare med flera års erfarenhet inom IT-upphandlingar, gärna inom offentlig sektor. Erfarenhet av att leda upphandlings- eller inköpsprojekt självständigt är viktigt. Relevant utbildning och kunskaper om Microsoft 365, upphandlingsverktyg som e-Avrop och Marknadsplatsen, samt goda kunskaper i LOU och avtalsuppföljning är önskvärt. Vi fokuserar på att förbättra analys och uppföljning, så erfarenhet av Excel och/eller Power BI är meriterande.

Vi söker dig som är kommunikativ och anpassar ditt budskap efter mottagaren, både på svenska och engelska. Din pedagogiska förmåga och förståelse för människors olika sätt att ta till sig information är ovärderlig i vårt arbete. Du är en lagspelare med stark samarbetsförmåga och har en förmåga att motivera andra i teamet. Tidigare arbete med hållbarhetskrav och uppföljning av dessa ses som meriterande.

Med din analytiska skärpa ser du helheten i komplexa situationer i samordningen av leverantörer. Vi värdesätter att du alltid har den goda affären i centrum, säkerställer lag- och regelefterlevnad, och ständigt strävar mot en mer hållbar affär.

ÖVRIGT
Förvaltningen Support och lokaler har till uppdrag att samordna och utveckla effektivt stöd så att kommunens verksamheter kan fokusera på sina olika huvuduppdrag och ge effektivare service till kommunens invånare. Vi ansvarar för kommunens övergripande samordning och utveckling av tjänster inom områden som måltid, fastighet, personal, ekonomi, inköp, information, kundtjänst och IT.

Läs mer om Skellefteå här:
https://skelleftea.se

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds. Visa mindre

Entreprenadupphandlare

Ansök    Jul 29    Skellefteå kommun    Upphandlare
Skellefteå är en hållbar plats som tar ansvar för framtida generationer. Här finns en drivkraft och vilja att ständigt utvecklas och vi gör det med respekt för vår miljö, våra människor och våra tillgångar. Det händer mycket i Skellefteå och kommunen växer sig allt större. Här ska många fler människor leva och bo och just nu pågår arbetet för att möta utvecklingen. I denna händelserika tid med stora affärer och möjligheter att göra skillnad har det knappas... Visa mer
Skellefteå är en hållbar plats som tar ansvar för framtida generationer. Här finns en drivkraft och vilja att ständigt utvecklas och vi gör det med respekt för vår miljö, våra människor och våra tillgångar. Det händer mycket i Skellefteå och kommunen växer sig allt större. Här ska många fler människor leva och bo och just nu pågår arbetet för att möta utvecklingen. I denna händelserika tid med stora affärer och möjligheter att göra skillnad har det knappast varit mer spännande att arbeta inom Skellefteå kommun.

Inköpsenheten har det övergripande ansvaret för kommunens upphandlingar och inköpsfrågor. Kommunens inköp av varor, tjänster och entreprenader spänner över ett brett register och uppgår till cirka 2 miljarder kronor per år. Enheten ansvarar för att göra affärer för kommunens alla verksamheter med god totalekonomi. Vi arbetar i nära samarbete både med beställare och som entreprenadupphandlare har du ett nära samarbete med fastighets- och samhällsbyggnadsavdelningarnas projektorganisationer. Vi verkar för att kommunen ska nyttja konkurrensmöjligheter och behandla anbud och leverantörer professionellt.

Vi söker nu en erfaren entreprenadupphandlare till vårt team som kan fortsätta utveckla kommunens inköpsförmåga och bidra till ökad hållbarhet inom offentlig sektor och i Skellefteå. Du kommer att ha en betydelsefull roll i kommunens infrastruktur- och investeringsprojekt.

Tveka inte att skicka in din ansökan!



ARBETSUPPGIFTER
I tjänsten som entreprenadupphandlare ingår att genomföra förvaltningsövergripande entreprenadupphandlingar samt ett urval av varu- och tjänsteupphandlingar inom skilda områden samt att kvalitetssäkra förvaltningsspecifika upphandlingar. Detta genom råd och stöd till förvaltningar och kommunala bolag. Du kommer att få ansvar för ett antal upphandlingsområden där entreprenader är den huvudsakliga.

Avtalsuppföljning och E-handel är andra naturliga inslag i arbetsuppgifterna. En stor del av arbetet utgörs av att arbeta självständigt med upphandlingar i projektform i samarbete med en referensgrupp av beställare på förvaltningarna.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet från bygg- och anläggningsbranschen, gärna från entreprenadsidan och har god kunskap om bygg- och anläggningsbranschens allmänna bestämmelser AMA AF, AB 04, ABT 06, ABK 09 och ABFF 15. Det är meriterande om du har erfarenhet av entreprenadupphandlingar i offentlig sektor samt kunskaper om lagen om offentlig upphandling. Har du arbetat som upphandlare, inköpare, byggprojektledare eller liknande roller från bygg- och anläggningsbranschen ses det som också som meriterande.

Som entreprenadupphandlade brinner du för att göra goda affärer och trivs med att arbeta mot tydliga deadlines. Du är strukturerad, driven och kan snabbt ställa om när förutsättningarna ändras. Personlig mognad ser vi som en viktig egenskap då rollen ställer höga krav på din förmåga att samarbeta samt skapa och upprätthålla goda relationer.

ÖVRIGT
Förvaltningen Support och lokaler har till uppdrag att samordna och utveckla effektivt stöd så att kommunens verksamheter kan fokusera på sina olika huvuduppdrag och ge effektivare service till kommunens invånare. Vi ansvarar för kommunens övergripande samordning och utveckling av tjänster inom områden som måltid, fastighet, personal, ekonomi, inköp, information, kundtjänst och IT.

Läs mer om Skellefteå här:
https://skelleftea.se

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds. Visa mindre

Upphandlare varor och tjänster samt entreprenadupphandlare

Ansök    Mar 13    Skellefteå kommun    Upphandlare
Skellefteå är en hållbar plats som tar ansvar för framtida generationer. Här finns en drivkraft och vilja att ständigt utvecklas och vi gör det med respekt för vår miljö, våra människor och våra tillgångar. Det händer mycket i Skellefteå och kommunen växer sig allt större. Här ska många fler människor leva och bo och just nu pågår arbetet för att möta utvecklingen. I denna händelserika tid med stora affärer och möjligheter att göra skillnad har det knappas... Visa mer
Skellefteå är en hållbar plats som tar ansvar för framtida generationer. Här finns en drivkraft och vilja att ständigt utvecklas och vi gör det med respekt för vår miljö, våra människor och våra tillgångar. Det händer mycket i Skellefteå och kommunen växer sig allt större. Här ska många fler människor leva och bo och just nu pågår arbetet för att möta utvecklingen. I denna händelserika tid med stora affärer och möjligheter att göra skillnad har det knappast varit mer spännande att arbeta inom Skellefteå kommun.

Inköpsenheten har det övergripande ansvaret för kommunens upphandlingar och inköpsfrågor. Kommunens inköp av varor, tjänster och entreprenader spänner över ett brett register och uppgår till cirka 2 miljarder kronor per år. Enheten ansvarar för att göra affärer för kommunens alla verksamheter med god totalekonomi. Vi verkar för att kommunen ska nyttja konkurrensmöjligheter och behandla anbud och leverantörer professionellt.

Vi söker nu två upphandlare till vårt team. En upphandlare med fokus på upphandling av varor och tjänster samt en entreprenadupphandlare som kan fortsätta utveckla kommunens inköpsförmåga och bidra till ökad hållbarhet inom offentlig sektor och i Skellefteå. Som upphandlare kommer du att ha en betydelsefull roll i kommunens infrastruktur- och investeringsprojekt samt vara viktig i övrigt upphandlingsstöd.

Vi har en tillitsbaserad styrning och erbjuder möjligheter att jobba på distans när arbetet tillåter.

Välkommen att bidra till hållbara affärer för Skellefteå!

ARBETSUPPGIFTER
Som upphandlare av varor och tjänster genomför du förvaltningsövergripande varu- och tjänsteupphandlingar samt kvalitetssäkrar förvaltningsspecifika upphandlingar i nära samarbete med kommunens verksamheter.

Som entreprenadupphandlare genomför du förvaltningsövergripande entreprenadupphandlingar i nära samarbete med fastighets- och samhällsbyggnadsavdelningarnas projektorganisationer.

I ditt arbete ingår också att ge råd och stöd till förvaltningar och kommunala bolag samt genomföra avtalsuppföljning.

Du är direkt underställd inköpschef och ingår i ett team som med dig blir 12 upphandlare. Arbetet består till stor del av att arbeta självständigt med upphandlingar i projektform. I projekten samarbetar du med en referensgrupp av beställare och tillsammans med dina kollegor inom inköpsenheten arbetar du för att utveckla ert arbete.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskole-/ eller YH-utbildning inom inköp, ekonomi eller juridik, alternativt arbetserfarenhet som bedöms likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av kvalificerat inköps-/upphandlingsarbete i privat eller offentlig sektor. Har du goda kunskaper i lagen om offentlig upphandling är även det en merit.

Som entreprenadupphandlare är det önskvärt att du har grundläggande kunskaper om bestämmelser och villkor samt arbetslivserfarenhet från entreprenadbranschen.

Som person har du en förmåga att se helhetsperspektiv, har ett analytiskt synsätt, är utvecklingsinriktad och tycker om att arbeta processorienterat. Du är en självgående, effektiv problemlösare med ett strukturerat arbetssätt. För rollen krävs att du har en förmåga att uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift samt har grundläggande kunskaper i engelska.

Eftersom arbetet innebär många kontakter på alla nivåer i organisationen och med leverantörer, är det viktigt att du har en god förmåga att samverka och kommunicera med andra människor. Vi kommer därför att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.

ÖVRIGT
Förvaltningen Support och lokaler har till uppdrag att samordna och utveckla effektivt stöd så att kommunens verksamheter kan fokusera på sina olika huvuduppdrag och ge effektivare service till kommunens invånare. Vi ansvarar för kommunens övergripande samordning och utveckling av tjänster inom områden som måltid, fastighet, personal, ekonomi, inköp, information, kundtjänst och IT.

Läs mer om Skellefteå här:
https://skelleftea.se

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds. Visa mindre

Upphandlare- entreprenad, varor och tjänster

Ansök    Dec 2    Skellefteå kommun    Upphandlare
Det händer mycket i Skellefteå och kommunen växer sig allt större. Här ska många fler människor leva och bo och just nu pågår arbetet för att möta utvecklingen. I denna händelserika tid med stora affärer och möjligheter att göra skillnad har det knappast varit mer spännande att arbeta som upphandlare på Skellefteå kommun. Vi på Inköpsenheten verkar för att kommunen ska nyttja konkurrensmöjligheter samt behandla anbud och leverantörer professionellt. Vi s... Visa mer
Det händer mycket i Skellefteå och kommunen växer sig allt större. Här ska många fler människor leva och bo och just nu pågår arbetet för att möta utvecklingen. I denna händelserika tid med stora affärer och möjligheter att göra skillnad har det knappast varit mer spännande att arbeta som upphandlare på Skellefteå kommun. Vi på Inköpsenheten verkar för att kommunen ska nyttja konkurrensmöjligheter samt behandla anbud och leverantörer professionellt.

Vi söker nu två upphandlare inom områdena entreprenad samt varor och tjänster som vill ha en betydelsefull roll i kommunens infrastruktur och investeringsprojekt.

Inköpsenheten har det övergripande ansvaret för kommunens upphandlingar och inköpsfrågor. Kommunens inköp av varor, tjänster och entreprenader spänner över ett brett register och uppgår till cirka 1,8 miljarder kronor per år. Vi ansvarar för att göra affärer för kommunens alla verksamheter med god totalekonomi för hela kommunkoncernen. Som upphandlare är du direkt underställd inköpschef och ingår i ett team med åtta upphandlare. Vi arbetar i den aktivitetsbaserade delen av stadshuset, men du kommer även ha möjlighet att arbeta på distans när arbetet tillåter.

Vill du bli en del av ett team som har riktigt kul på jobbet? Tveka inte att skicka in din ansökan!

ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifterna erbjuder stor variation och är olika beroende på vilket område du är intresserad av att arbeta inom. Gemensamma arbetsuppgifter för de olika områdena är avtalsuppföljning och E-handel. En stor del av arbetet utgörs av att arbeta självständigt med upphandlingar i projektform i samarbete med en referensgrupp av beställare på förvaltningarna. Givetvis finns ett stort stöd från inköpsenhetens medarbetare att lyfta frågor och funderingar för att upphandlingarna ska uppfylla kommunens framtida behov.

Inom entreprenad ingår att genomföra förvaltningsövergripande entreprenadupphandlingar samt ett urval av varu- och tjänsteupphandlingar inom skilda områden samt att kvalitetssäkra förvaltningsspecifika upphandlingar. Du kommer att få ansvar för ett antal upphandlingsområden där entreprenader är den huvudsakliga.

I området för varor och tjänster genomför du förvaltningsövergripande varu- och tjänsteupphandlingar samt kvalitetssäkrar förvaltningsspecifika upphandlingar. Du kommer att få ansvar för ett antal upphandlingsområden där upphandling av varor och tjänster ingår utifrån våra förvaltningars behov. Det kan handla om exempelvis varukorgar, enskilda varor, konsulter och IT.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med relevant utbildning för uppdraget, alternativt erfarenhet som bedöms likvärdig. Du har erfarenhet av inköps- och upphandlingsarbete inom antingen entreprenad, varor och tjänster eller IT. Det är meriterande om du har kunskaper om lagen om offentlig handling. För tjänsten inom entreprenad ser vi även gärna att du har erfarenhet som projektledare inom bygg alternativt anläggning samt har god kunskap om bygg- och anläggningsbranschens allmänna bestämmelser.

Som upphandlare driver du självständigt ditt arbete framåt samt planerar de processer du ansvarar för och stöter du på utmaningar möter du dessa med ett leende på läpparna. På inköpsenheten arbetar vi mot att stötta upp och hjälpa till i varandras processer vid behov. Det är därför viktigt att du har lätt för att samarbeta och upprätthålla goda relationer. Förutsättningarna kan snabbt ändras och du behöver därför ha förmåga att ställa om och ändra i din planering. Det krävs att du är systematisk och välorganiserad samt har förmågan att analysera och lösa komplicerade problem. För denna tjänst behöver du vara duktig att kommunicera och göra dig förstådd på svenska i både tal och skrift.

Urval och intervjuer sker löpande. Tveka därför inte att skicka in din ansökan!

ÖVRIGT
Förvaltningen Support och lokaler har till uppdrag att samordna och utveckla effektivt stöd så att kommunens verksamheter kan fokusera på sina olika huvuduppdrag och ge effektivare service till kommunens invånare. Vi ansvarar för kommunens övergripande samordning och utveckling av tjänster inom områden som måltid, fastighet, personal, ekonomi, inköp, information, kundtjänst och IT.

Läs mer om Skellefteå här: http://portal.skelleftea.se/

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds. Visa mindre

Entreprenadupphandlare

Ansök    Jun 5    Skellefteå kommun    Upphandlare
Det händer mycket i Skellefteå. Här ska många fler människor leva och bo och just nu pågår arbetet för att möta utvecklingen. Inköpsenheten tillhör avdelningen Ekonomisupport på Skellefteå kommun. Vår enhet ansvarar för och genomför kommunens upphandlingar av ramavtal och specifika köp utifrån kommunens fastställda upphandlingspolicy. Vi söker nu en upphandlare till vårt team. Du kommer att ha en betydelsefull roll i kommunens infrastruktur- och investeri... Visa mer
Det händer mycket i Skellefteå. Här ska många fler människor leva och bo och just nu pågår arbetet för att möta utvecklingen.

Inköpsenheten tillhör avdelningen Ekonomisupport på Skellefteå kommun. Vår enhet ansvarar för och genomför kommunens upphandlingar av ramavtal och specifika köp utifrån kommunens fastställda upphandlingspolicy. Vi söker nu en upphandlare till vårt team. Du kommer att ha en betydelsefull roll i kommunens infrastruktur- och investeringsprojekt, som till exempel handlar om skolor, resecentrum, gator, parker, parkeringshus och nya exploateringsområden.

ARBETSUPPGIFTER
I tjänsten ingår att genomföra förvaltningsövergripande entreprenadupphandlingar samt ett urval av varu- och tjänsteupphandlingar inom skilda områden samt att kvalitetssäkra förvaltningsspecifika upphandlingar. Detta genom råd och stöd till förvaltningar och kommunala bolag. Du kommer att få ansvar för ett antal upphandlingsområden där entreprenader är den huvudsakliga.

Avtalsuppföljning och E-handel är andra naturliga inslag i arbetsuppgifterna. En stor del av arbetet utgörs av att arbeta självständigt med upphandlingar i projektform i samarbete med en referensgrupp av beställare på förvaltningarna.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet från bygg- och anläggningsbranschen, gärna från entreprenadsidan och har god kunskap om bygg- och anläggningsbranschens allmänna bestämmelser AMA AF, AB 04, ABT 06, ABK 09 och ABFF 15. Det är meriterande om du har erfarenhet av entreprenadupphandlingar i offentlig sektor samt kunskaper om lagen om offentlig upphandling. Har du arbetat som upphandlare, inköpare, byggprojektledare eller liknande roller från bygg- och anläggningsbranschen ses det som också som meriterande.

Som entreprenadupphandlade brinner du för att göra goda affärer och trivs med att arbeta mot tydliga deadlines. Du är strukturerad, driven och kan snabbt ställa om när förutsättningarna ändras. Personlig mognad ser vi som en viktig egenskap då rollen ställer höga krav på din förmåga att samarbeta samt skapa och upprätthålla goda relationer.

ÖVRIGT
Förvaltningen Support och lokaler är kommunens interna servicecenter. Vi samordnar, utvecklar och förenklar. På så sätt bidrar vi till en effektiv kommunal verksamhet och skapar förutsättningar för bästa möjliga medborgarnytta. Vi är över 800 medarbetare - fördelade på sju avdelningar: IT och verksamhetsutveckling, Ekonomisupport, Personalsupport, Kommunikation, Måltid, Fastighet och Kommunhälsan - som erbjuder kunderna stöd och specialistkompetens inom en rad nyckelfunktioner.

Läs mer om Skellefteå här: http://portal.skelleftea.se/

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds. Visa mindre

Construction Services Purchasing Specialist

Ansök    Aug 19    ATICC Sweden AB    Upphandlare
Aticc is a consulting company providing engineers for complex and challenging assignments. You can either be employed and partner or work with us as an subsupplier. Now we are seeking for a Construction services purchasing specialist for an assignment i Skellefteå at our customer within battery manufacturing. Description Looking for a strong Construction Services Purchasing specialist to work from Skellefteå office as a parental cover for a 4-6 month pe... Visa mer
Aticc is a consulting company providing engineers for complex and challenging assignments. You can either be employed and partner or work with us as an subsupplier.

Now we are seeking for a Construction services purchasing specialist for an assignment i Skellefteå at our customer within battery manufacturing.

Description

Looking for a strong Construction Services Purchasing specialist to work from Skellefteå office as a parental cover for a 4-6 month period with an extension possibility.

Key responsibilities include but are not limited to:

- Establish framework agreements with various vendors across different categories within Construction Services with improved terms and pricing
- Deploy procurement strategies and collaborates with internal stakeholders
- Work with Construction, Indirect, Equipment and Operations teams to develop requirements and specifications and develop sourcing strategies to fulfill the needs
- Manage the Request for Quotations (RFQs) process and Purchase Orders : from RFQs launch, commercial meetings, negotiation rounds, till vendor selection and Purchasing Orders creation.
- Develop a strong understanding and knowledge of suppliers and capabilities across all customer markets
- Contribute to spend category management strategies and action plans across all customer entities * Develop spend analysis and identify cost optimization opportunities
- Maintain and develop new supplier relationships
- Monitor agreements, and be responsible for negotiating or concluding the agreements on time.


Your background

At least 10 years of experience within construction purchasing with excellent track-record. Excellent English written and oral skills to ensure smooth and efficient communication.

If you find this interesting, please apply as soon as possible! Visa mindre

Upphandlare

Det händer mycket i Skellefteå. Här ska många fler människor leva och bo och just nu pågår arbetet för att möta utvecklingen. Inköpsenheten på Skellefteå kommun ansvarar för och genomför kommunens upphandlingar av ramavtal och specifika köp utifrån kommunens fastställda upphandlingspolicy och styrprinciper. Vi söker nu en upphandlare inom varor och tjänster som vill vara med och bidra till bättre affärer för Skellefteå kommun. ARBETSUPPGIFTER Som upph... Visa mer
Det händer mycket i Skellefteå. Här ska många fler människor leva och bo och just nu pågår arbetet för att möta utvecklingen.

Inköpsenheten på Skellefteå kommun ansvarar för och genomför kommunens upphandlingar av ramavtal och specifika köp utifrån kommunens fastställda upphandlingspolicy och styrprinciper. Vi söker nu en upphandlare inom varor och tjänster som vill vara med och bidra till bättre affärer för Skellefteå kommun.

ARBETSUPPGIFTER
Som upphandlare genomför du förvaltningsövergripande varu- och tjänsteupphandlingar samt kvalitetssäkrar förvaltningsspecifika upphandlingar. Detta gör du genom råd och stöd till förvaltningar och kommunala bolag. Du kommer att få ansvar för ett antal upphandlingsområden där inköp av varor och tjänster ingår utifrån våra förvaltningars behov. Avtalsuppföljning och E-handel kommer även att ingå i arbetsuppgifterna.

Du är direkt underställd inköpschef och ingår i ett team på sju upphandlare. Arbetet består till stor del av att arbeta självständigt med upphandlingar i projektform. I projekten samarbetar du med en referensgrupp av beställare och tillsammans med inköpsenheten bidrar du till att göra bättre affärer för Skellefteå kommun

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskole- eller KY-utbildning inom inköp, ekonomi eller juridik. Du har tidigare arbetat med inköps/upphandlingsarbete och det är dessutom meriterande om du har goda kunskaper om Lagen om offentlig upphandling.

För att lyckas i rollen krävs det att du har ett analytiskt synsätt och har förmåga att bryta ner komplexa frågor, samtidigt som du är utvecklingsinriktad och kan se helheter. Du är självgående, gillar utmaningar och har ett strukturerat arbetssätt samt tycker om att arbeta processorienterat.

Eftersom arbetet innebär många kontakter på alla nivåer i organisationen samt med leverantörer, är det viktigt att du har en god förmåga att samarbeta och kommunicera med andra människor. Vi kommer därför att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.


ÖVRIGT
Förvaltningen Support och lokaler är kommunens interna servicecenter. Vi samordnar, utvecklar och förenklar. På så sätt bidrar vi till en effektiv kommunal verksamhet och skapar förutsättningar för bästa möjliga medborgarnytta. Vi är över 800 medarbetare - fördelade på sju avdelningar: IT och verksamhetsutveckling, Ekonomisupport, Personalsupport, Måltid, Fastighet, Kommunikation och Kommunhälsan - som erbjuder kunderna stöd och specialistkompetens inom en rad nyckelfunktioner.

Läs mer om Skellefteå här: http://portal.skelleftea.se/

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds. Visa mindre