Lediga jobb som Backofficepersonal i Skellefteå

Se lediga jobb som Backofficepersonal i Skellefteå. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Skellefteå som finns hos arbetsgivaren.

Project Coordinator

Job Description 1. Follow up the status of major projects and problems, organize expert team to review and deal with abnormal cases; 2. Participate in the company's overall resources, capacity forecast; 3. Lead the company's overall delivery process optimization and change; 4. Promote the system and process construction of the project department, and carry out the empowerment training of the company's project management rela... Visa mer
Job Description
1. Follow up the status of major projects and problems, organize expert team to review and deal with abnormal cases;
2. Participate in the company's overall resources, capacity forecast;
3. Lead the company's overall delivery process optimization and change;
4. Promote the system and process construction of the project department, and carry out the empowerment training of the company's project management related knowledge.
Job requirements?
1. Proved skills in leading, Coordinating, Communication and Presenting.
2. Very strong motivation to take the challenge and work under pressure. excellent execution.
3. Excellent English Skills in both speaking and writing
4. Battery or Motor industry background is preferred (especially technical background).
5.Large project or oversea project experience is preferred. PMP Certification is preferred
• Language skills: Fluent in Chinese. English or Swedish knowledge is a merit Visa mindre

Project Coordinator

Job Description 1. Follow up the status of major projects and problems, organize expert team to review and deal with abnormal cases; 2. Participate in the company's overall resources, capacity forecast; 3. Lead the company's overall delivery process optimization and change; 4. Promote the system and process construction of the project department, and carry out the empowerment training of the company's project management rela... Visa mer
Job Description
1. Follow up the status of major projects and problems, organize expert team to review and deal with abnormal cases;
2. Participate in the company's overall resources, capacity forecast;
3. Lead the company's overall delivery process optimization and change;
4. Promote the system and process construction of the project department, and carry out the empowerment training of the company's project management related knowledge.
Job requirements?
1. Proved skills in leading, Coordinating, Communication and Presenting.
2. Very strong motivation to take the challenge and work under pressure. excellent execution.
3. Excellent English Skills in both speaking and writing
4. Battery or Motor industry background is preferred (especially technical background).
5.Large project or oversea project experience is preferred. PMP Certification is preferred
• Language skills: Fluent in Chinese. English or Swedish knowledge is a merit Visa mindre

Säljande bemanningskoordinator till Skellefteå sökes

Ansök    Mar 13    Veteranpoolen AB    Backofficepersonal
Är du en social, engagerad och driven person som vill verka i en händelserik, livlig och fartfylld miljö? Då kan detta deltidsjobb som säljande bemanningskoordinator bli ditt! Veteranpoolens verksamhet i Skellefteå och Piteå med omnejd växer, vilket ger dig en fantastisk möjlighet att bli del av ett drivet och målinriktat team med positiv anda och kultur. Nu har du chansen att få ett roligt deltidsjobb där du ser till att pensionärer som vill fortsätta bid... Visa mer
Är du en social, engagerad och driven person som vill verka i en händelserik, livlig och fartfylld miljö? Då kan detta deltidsjobb som säljande bemanningskoordinator bli ditt!
Veteranpoolens verksamhet i Skellefteå och Piteå med omnejd växer, vilket ger dig en fantastisk möjlighet att bli del av ett drivet och målinriktat team med positiv anda och kultur. Nu har du chansen att få ett roligt deltidsjobb där du ser till att pensionärer som vill fortsätta bidra till samhällets utveckling får möjlighet till det, samtidigt som de får socialt utbyte, känner sig delaktiga och behövda. Vi söker nu dig som vill vara med och ta Veteranpoolen i Skellefteå till nya höjder!
Om tjänsten
Veteranpoolen jobbar med företagsbemanning samt privatkunder inom områdena hantverk, trädgård och hushållsnära tjänster och har en stor pool med skickliga veteraner som utförare. Veteranpoolen i Skellefteå drivs av en härlig entreprenör som heter Stefan tillsammans med hans anställda kollega Therese, och nu letar de efter en driven person som vill vara med på deras tillväxtresa. Du kommer i denna rollen få utrymme för eget ansvar där du blir en del av att utveckla verksamheten och säkerställa att både kunder och veteraner blir hjälpta och nöjda.


Rollen är kommunikativ, social, varierande och utmanande där den ena dagen sällan är den andra lik. Du kommer svara på förfrågningar per telefon och mail från såväl kunder som anställda veteraner och arbetssökande.
I arbetsuppgifterna ingår bland annat?att självständigt:
Ta emot, registrera och bemanna inkommande uppdrag.
Matcha förfrågningar från våra kunder med rätt veteran.
Registrera tidrapporter.
Ta emot nya veteraner och registrera dem.
Stödja våra veteraner med allt från information till material.
Försäljning till befintliga eller tidigare kunder via telefon.
Medverka på mässor och veteranträffar så som sommarfest, julmingel och biokvällar där vi tillsammans skapar glädje och gemenskap.

Du driver flera uppdrag parallellt och arbetar med dator och telefon som dina främsta verktyg. Hos oss är det viktigt att alla känner sig delaktiga och känner ett ansvar. Det är något som märks i allt vi gör – från den dagliga verksamheten till våra träffar med veteranerna.
Vem är du??
För att lyckas och trivas i rollen hos oss tror vi att du är en person med ett stort eget driv, engagemang och ansvarskänsla. Du har en utåtriktad personlighet, älskar möten med människor, är orädd för att lyfta luren till veteraner likväl som till kunder samt har en god samarbetsförmåga. Du är positiv och energisk, duktig på att prioritera och trivs i händelserika arbetsmiljöer. Du kommer som nämnts ovan bli en viktig del av ett mindre kontor, vilket ger dig chansen till att få vara med och göra skillnad. Ditt egna driv och engagemang kommer att märkas och det hoppas vi att du ser som en stor drivkraft. Vi vill att du ska tycka att det är lika kul att gå till jobbet som vi gör, och bli en del av vårt team mot framgång!


Vi ser gärna du har erfarenhet från en roll som inneburit skapande och upprätthållande av kundrelationer. Det är fördelaktigt om du tidigare arbetat inom bemanning, försäljning eller servicebranschen, där du tagit stort ansvar för ditt egna arbete. Du kommer att ha många kontaktytor och det är viktigt och naturligt för dig att sträva efter att skapa hög kundnöjdhet och goda resultat. Det är viktigt att du har goda IT-kunskaper och van att växla snabbt mellan olika program.
Passar beskrivningen in på dig? Då passar du utmärkt för den här rollen!



Om anställningen?
Tjänsten är en deltidsanställning på 50%. Du blir anställd på kontoret i Skellefteå som ligger på Svedjevägen 9, där vi hoppas och tror att du kommer att trivas. Sista ansökningsdag är 3april och tillträde sker enligt överenskommelse men önskvärt är under april/maj. Notera att urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.


Om oss
Veteranpoolen är Sveriges största bemannings- och tjänsteföretag med pensionärer som utförare. Vi har en framgångsrik affärsmodell och stark organisation som idag omsätter 385 MKR. Veteranpoolen matchar veteraners kompetens och önskemål om uppdrag med marknadens behov. Vår verksamhet bygger på att många pensionärer vill fortsätta bidra till samhällets utveckling, få socialt utbyte, känna sig delaktiga och behövda. Veteranpoolen bedriver verksamhet från 58 lokalkontor i Sverige och har sitt supportkontor i Göteborg.
Vi har en positiv kultur och verkar i en fartfylld miljö. Vi gillar det vi gör, och vår arbetsglädje och vårt engagemang smittar! Hos oss är det viktigt att alla känner sig delaktiga och att alla tar ansvar. Det är något som märks i allt vi gör – från den dagliga verksamheten till våra årliga kick-offer och konferenser. På vårt supportkontor i Göteborg finns ett starkt team som stöttar franchisetagare och deras medarbetare i allt från försäljning, IT & telefoni, administration, ekonomi och marknadsföring. Visa mindre

Project Coordinator

Job Description 1. Follow up the status of major projects and problems, organize expert team to review and deal with abnormal cases; 2. Participate in the company's overall resources, capacity forecast; 3. Lead the company's overall delivery process optimization and change; 4. Promote the system and process construction of the project department, and carry out the empowerment training of the company's project management rela... Visa mer
Job Description
1. Follow up the status of major projects and problems, organize expert team to review and deal with abnormal cases;
2. Participate in the company's overall resources, capacity forecast;
3. Lead the company's overall delivery process optimization and change;
4. Promote the system and process construction of the project department, and carry out the empowerment training of the company's project management related knowledge.
Job requirements?
1. Proved skills in leading, Coordinating, Communication and Presenting.
2. Very strong motivation to take the challenge and work under pressure. excellent execution.
3. Excellent English Skills in both speaking and writing
4. Battery or Motor industry background is preferred (especially technical background).
5.Large project or oversea project experience is preferred. PMP Certification is preferred
• Language skills: Fluent in Chinese. English or Swedish knowledge is a merit Visa mindre

Project Management Office Coordinator

You work closely with the project management team and implement concepts and tools for project planning, reporting, and performance and risk management. You are responsible for the planning and control of projects and develop options for action and recommendations from the point of view of project management. As the central interface within your project, the overarching coordination with operation teams is also part of your areas of responsibility. You wil... Visa mer
You work closely with the project management team and implement concepts and tools for project planning, reporting, and performance and risk management.
You are responsible for the planning and control of projects and develop options for action and recommendations from the point of view of project management.
As the central interface within your project, the overarching coordination with operation teams is also part of your areas of responsibility.
You will work with our international customers and organize communication between the project and its stakeholders.
The preparation of delivery documents, customer training documents and presentation documents as well as the preparation of decision templates round off your area of activity. Visa mindre

Project Coordinator

Minnovation is now searching for Project Coordinator for our business partner. As a Project Coordinator you will work with project management and support clients in the Swedish market. You will act as a subject matter expert, working closely with our project management team and our customer team, providing on-site project delivery support and training related to our lithium-ion battery equipment. This position is in Skellefteå, Sweden, job performing with... Visa mer
Minnovation is now searching for Project Coordinator for our business partner.
As a Project Coordinator you will work with project management and support clients in the Swedish market.
You will act as a subject matter expert, working closely with our project management team and our customer team, providing on-site project delivery support and training related to our lithium-ion battery equipment.
This position is in Skellefteå, Sweden, job performing with 100%Onsite. Based on job needs, it may require domestic & international travel.
In case a candidate from a different country applies and is successful, local Swedish terms and conditions will apply.
Your primary responsibilities:
• Reporting to Project Manager on project and personnel matters
• Assist in the effective delivery and execution of engineering projects.
• Assisting the leadership team in facilitating various process improvement projects and corrective action plans.
• Overall coordination and management of projects under responsibility in line with the company's business development.
• Developing reports to support internal optimization efforts and client reporting requirements.
• Ensuring project execution in accordance with and adaptation to local requirements.
• Coordinating project team activities and ensuring that resources are identified and supported and that potential issues are identified and escalated on projects appropriately.
• Active participation in the standardization of our organizational processes
To succeed in this role, you should have:
• Bachelor / master’s degree in engineering, Project Management, or comparable and similar fields
• Minimum of an associate degree in a business-related field or comparable experience
• Good analytical skills (e.g., structuring complex topics), proactive thinking, good sense of responsibility.
• Outstanding organizational skills, ensure alignment of project tactics, communicate project status, and risks.
• Broad & deep knowledge in own functional area, combining with broad knowledge of other areas.
• Have good communication skills.
• Language skills: Fluent in English and Chinese, Swedish knowledge is a merit Visa mindre

Project Coordinator

Job Description 1. Follow up the status of major projects and problems, organize expert team to review and deal with abnormal cases; 2. Participate in the company's overall resources, capacity forecast; 3. Lead the company's overall delivery process optimization and change; 4. Promote the system and process construction of the project department, and carry out the empowerment training of the company's project management rela... Visa mer
Job Description
1. Follow up the status of major projects and problems, organize expert team to review and deal with abnormal cases;
2. Participate in the company's overall resources, capacity forecast;
3. Lead the company's overall delivery process optimization and change;
4. Promote the system and process construction of the project department, and carry out the empowerment training of the company's project management related knowledge.
Job requirements?
1. Proved skills in leading, Coordinating, Communication and Presenting.
2. Very strong motivation to take the challenge and work under pressure. excellent execution.
3. Excellent English Skills in both speaking and writing
4. Battery or Motor industry background is preferred (especially technical background).
5.Large project or oversea project experience is preferred. PMP Certification is preferred
• Language skills: Fluent in English and Chinese, Swedish knowledge is a merit Visa mindre

Project Coordinator

Job Description 1. Follow up the status of major projects and problems, organize expert team to review and deal with abnormal cases; 2. Participate in the company's overall resources, capacity forecast; 3. Lead the company's overall delivery process optimization and change; 4. Promote the system and process construction of the project department, and carry out the empowerment training of the company's project management rela... Visa mer
Job Description
1. Follow up the status of major projects and problems, organize expert team to review and deal with abnormal cases;
2. Participate in the company's overall resources, capacity forecast;
3. Lead the company's overall delivery process optimization and change;
4. Promote the system and process construction of the project department, and carry out the empowerment training of the company's project management related knowledge.
Job requirements?
1. Proved skills in leading, Coordinating, Communication and Presenting.
2. Very strong motivation to take the challenge and work under pressure. excellent execution.
3. Excellent English Skills in both speaking and writing
4. Battery or Motor industry background is preferred (especially technical background).
5.Large project or oversea project experience is preferred. PMP Certification is preferred
• Language skills: Fluent in English and Chinese, Swedish knowledge is a merit Visa mindre

Site Service Manager

Ansök    Aug 11    Northvolt Ett AB    Backofficepersonal
We are looking for a dedicated Site Service Manager to join us in our mission to contribute to a greener future. The role is a part of our excellent and cross-functional Facility Service team based in Skellefteå. By joining us, you will contribute to building one of the first large scale European battery factories by ensuring safe and sufficient working conditions on site, through facility service. About the job As a Site Service Manager you will be planni... Visa mer
We are looking for a dedicated Site Service Manager to join us in our mission to contribute to a greener future. The role is a part of our excellent and cross-functional Facility Service team based in Skellefteå. By joining us, you will contribute to building one of the first large scale European battery factories by ensuring safe and sufficient working conditions on site, through facility service.
About the job
As a Site Service Manager you will be planning, organizing, and coordinating service activities to ensure efficient and effective service delivery to make sure that vendors can work efficiently with as few hindrances as possible. To your team you will offer essential guidance, training, and support, enabling them to efficiently fulfil their duties and successfully meet the designated service targets.
Key responsibilities include but are not limited to:
Risk Identification and Mitigation: Arranging and conducting meetings to identify and mitigate risks associated with construction, commissioning, or manufacturing progression due to site services.
Data Analysis and Decision-Making: Gathering and analysing data on progression to make informed decisions on adjusting services for highest efficiency.
Collaboration with Different Organizations: Working closely with different organizations to facilitate a smooth transition of responsibilities over site services.
Coordination and Administrative Tasks: Managing areas of coordination, service administration, documentation, and procurement work.
Control of Site Activities: Overseeing activities such as parking space allocation, waste disposal, barracks management, permits, etc.
Insurance and Contract Management: Handling insurance plans and service contracts related to site services.
Financial and Non-Financial Records: Keeping records of operations within the area, both financial and non-financial.
Budget Analysis and Forecasting: Performing analysis and forecasting in terms of budget to ensure financial efficiency.
Development of 4Ms:
Responsible for developing the "4Ms" (Manning, Machine, Method, and Materials) within the facility area to optimize resource utilization.
Continuous Improvement: Implementing data-driven approaches to increase cost efficiency, organizational efficiency, and service levels within the organization.

The person we are looking for is driven, proactive and structured. You thrive by leading others and work towards common goals. You are used to a high paced work environment and got a can-do attitude with good time management skills. You are not afraid to work in an international setting, and have an eye for details and are adaptable to different situations. Qualities that we cherish are flexibility, sense of quality, friendliness, motivation to take on new challenges, grit and a sense of humour.
Northvolt is an equal opportunity employer. We're a diverse group of individuals, united by a common mission, who recognise that while our actions as individuals have a role to play in driving Northvolt towards its goals, we always seek to move forward as a team. We offer you an open and welcoming atmosphere where we win as a team – and fail as a team. Northvolt is growing at the speed of light and we are a strong believer in internal career development. For us it’s important to look at your skills and potential, please refrain form including your picture and age with your application to help us with this.
Apply with CV in English or your complete LinkedIn profile.
Full time employment, fixed salary.
Planned starting date is asap.
Skills & Requirements
We believe that you have :
Bachelor’s degree in engineering or similar work experience
Solid technical experience in supervising, site services, scaffolding, waste management and cleaning services
Minimum of 3 years of relevant work experience
Excellent communication & presentation skills
Excellent English written and oral skills.
Proficient in MS applications, Power platform is a plus.
Must have worked in multi-cultural environment.



About Northvolt
Northvolt makes green batteries for a blue planet. Affordable cells and high-quality battery systems. All manufactured with a record-low carbon footprint. Purposely built to provide Europe with the opportunity to switch to renewable energy – efficiently and entirely.
To accomplish this, we do things differently. We design, manufacture, and recycle everything under one roof. We even build our own factories. All this is incredibly challenging and requires us to think in unconventional ways. We’re constantly experimenting, learning and adapting to make batteries so great – they will one day make oil history.
Northvolt is growing fast. We’re staffing our international office in Stockholm, our R&D facility, Northvolt Labs, in Västerås, as well as our Gdansk facility for production of battery systems. We're also hiring for our gigafactory Northvolt Ett in Skellefteå, Sweden. We want to work with smart individuals from all disciplines. Strong individuals that truly want to make a positive impact on the future. Those of us already on board share a passion for our mission. We’re prepared to work hard in pursuit of excellence. We enjoy the ride and our main drive is to make a difference for real. As a team, we’re dedicated to thinking new, working hard and having fun. Visa mindre

Facility Service Coordinator

Ansök    Aug 8    Northvolt Ett AB    Backofficepersonal
Northvolt has an exciting job offer for a Coordinator to join our passionate team in Skellefteå. In joining us you will play an important part in Building, Commissioning and Starting one of the first large scale European battery factories. Northvolt will play an important role in the transformation to a carbon free society. As a coordinator you will work with the Facility Service team that is a cross-functional part of the organisation. You will work with ... Visa mer
Northvolt has an exciting job offer for a Coordinator to join our passionate team in Skellefteå.
In joining us you will play an important part in Building, Commissioning and Starting one of the first large scale European battery factories. Northvolt will play an important role in the transformation to a carbon free society.
As a coordinator you will work with the Facility Service team that is a cross-functional part of the organisation. You will work with the Contractors, the Maintenance- and Manufacturing-team who supply site services to all of the project vendors focusing on work both inside and outside the buildings. You will work close to the Production blocks (each building is a separate block) and ensure that works can be performed in a safe manner.
You will be working intimately with different teams and you will report to our Facility Maintenance manager.
Key Responsibilites
Coordinate the site service making sure that the vendors can work efficient with as few hindrances as possible.
Take part in different meetings to identify and mitigate risks with site progression in different phases due to site services.
Gathering and analysing data on progression to make informed decisions on how to adjust services to ensure highest efficiency.
Working closely with different organisations to have a smooth transition of responsibilities over the site services.
Assist in areas of administrative, documentation and procurement work

The person we are looking for is strongly goal oriented, curious and eager to learn. You will get the chance to have a real impact on our success story in Sweden (to start with) and see the results of your work. Our organization requires and values great self-discipline and a natural talent to make things happen. As a Facility Service Coordinator you are a vital member of the Facility team and a key to Northvolt's mission to enable the future of energy.
Apply with CV and cover letter or your complete LinkedIn profile.
Knowledge/Skills/Experience:
Bachelor degree in Engineering or similar work experience
Solid technical experience in supervising, site services, scaffolding, waste management and cleaning services
Minimum of 3 years of relevant work experience
Excellent communication & presentation skills
Analytical skills
Proficient in MS applications, Power platform is a plus
Passion and enthusiasm for construction
Must have worked in multi-cultural environment



Specific Skills/Abilities
Excellent English written and oral skills
Highly organized and result-driven
An eye for details
Proactive and goes beyond expectations
Has a can do attitude and an entrepreneurial spirit
Ability to work under high pressure and tight deadlines, excellent time management
Ability to work well with others in a team environment, as well as independently
Ability to work in a high profile and often high pressured international environment
Qualities that we cherish are flexibility, sense of quality, friendliness, motivation to take on new challenges, grit and a sense of humor
Passionate & purpose driven Visa mindre

Project Coordinator

Minnovation is now searching for 5 Project Coordinators for our business partner. Responsibilities: 1. Promote the system and process construction of the project department, and report to relative responsible persons. 2. help Project Manager to lead the company's overall delivery process optimization and change. 3. Follow up the status of major projects and problems, organize expert team to review and deal with abnormal cases; 4. Participate in the co... Visa mer
Minnovation is now searching for 5 Project Coordinators for our business partner.

Responsibilities:

1. Promote the system and process construction of the project department, and report to relative responsible persons.

2. help Project Manager to lead the company's overall delivery process optimization and change.

3. Follow up the status of major projects and problems, organize expert team to review and deal with abnormal cases;

4. Participate in the company's overall resources, capacity forecast;

Qulifications:

1. At least Bachelor degree or above

2. Be good at cooperating and coordinating with others and give feedback timely.

3. Ability to read and write English documents/emails, good oral English is preferred

4. Experience in project management Visa mindre

Vi söker en ny personalplanerare till Region Nord

Ansök    Aug 30    Avarn Security AB    Backofficepersonal
Arbetstider: Vardagar 08:00-16:30 Tjänsteställe: Enligt överenskommelse i Region Nord (Uppsala, Gävle, Umeå, Skellefteå, Luleå) Varaktighet: Heltid, tillsvidare (6 månaders provanställning) Tillträde: Enligt överenskommelse Kvalifikationer och egenskaper:    Vi söker dig som har ett gediget intresse för andra människor och som har en god personkännedom. Vi värdesätter personliga egenskaper som stresstålighet, flexibilitet, idérikedom och framåtanda... Visa mer
Arbetstider: Vardagar 08:00-16:30

Tjänsteställe: Enligt överenskommelse i Region Nord (Uppsala, Gävle, Umeå, Skellefteå, Luleå)

Varaktighet: Heltid, tillsvidare (6 månaders provanställning)

Tillträde: Enligt överenskommelse



Kvalifikationer och egenskaper: 

 

Vi söker dig som har ett gediget intresse för andra människor och som har en god personkännedom. Vi värdesätter personliga egenskaper som stresstålighet, flexibilitet, idérikedom och framåtanda. 

 

Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, god administrativ förmåga, goda datorkunskaper och hög social kompetens. Du är strukturerad, lyhörd och professionell i ditt yrkesutövande. Du är även lösningsorienterad, ansvarstagande och har lätt för att sätta dig in i nya situationer. Tjänsten förutsätter att man kan arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Som person är du serviceinriktad, positiv, analytisk med lösningsfokus. Du trivs med högt tempo och hanterar gärna flera saker samtidigt. Du ser möjligheter och tar gärna stort eget ansvar. 

 

Har du tidigare erfarenhet från vår bransch och de regelverk som styr vår verksamhet är det bra, men det viktigaste är att du kan bedöma människor, är strukturerad och gillar fart och fläkt. 

 

Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av planering med stora personalgrupper och att du har tidigare erfarenhet i vårat planeringssystem Optima. För att trivas i rollen krävs det att du har förmågan att skapa struktur samt att kunna hantera många uppgifter parallellt, ett plus är även om du har erfarenhet från ledande befattningar. 

 

Du bör ha: 

 

God social kompetens Goda datorkunskaper 

God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift Serviceinriktad 

Kännedom om vårat kollektivavtal (transportarbetarförbundet) 

 

Tjänsten förutsätter att man kan arbeta både självständigt och tillsammans med andra. 

 

Självklart delar du Avarn Securitys värdegrund och värderingar – vår identitet. Att själv leva efter och tillse efterlevnad av viktiga policyer, som vår uppförandekod och ledarskapsfilosofi, är avgörande för denna befattning. 

 

 

Arbetsuppgifter: 

 

Arbetet innebär i huvudsak vakanslösning vid sjukfrånvaro, ledigheter samt extra bevakningsbeställningar inom Region Nord där verksamheterna har behov. Du har tätt samarbete med långtidsplanering, övriga personalplanerare och arbetsledning, tillsammans utgör ni ett viktigt stöd åt verksamheten i bemanningsfrågor. Som planerare ansvarar du för att vi bemannar med rätt kompetens och att vi följer lagar och regler. 

 

 

Vi vill ha din ansökan och CV senast 2022-09-25

Urval av kandidater kommer att ske löpande varför tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi tillämpar tester i urvalsprocessen.

Sök tjänsten här - ej via mejl 

Avarn Security är den kompletta säkerhetsaktören. Våra 7 500 medarbetare bidrar dygnet runt, året runt till ett tryggare samhälle och våra värdeord - ansvar - omtanke - samarbete - ligger till grund för vårt arbete och hjälper oss att nå vår vision, ”säkerhet och ansvarstagande i världsklass”. Visa mindre

Project Coordinator

Responsibilities: 1. Promote the system and process construction of the project department, and report to relative responsible persons. 2. help Project Manager to lead the company's overall delivery process optimization and change. 3. Follow up the status of major projects and problems, organize expert team to review and deal with abnormal cases; 4. Participate in the company's overall resources, capacity forecast; Qulifications: 1. At least Bachelor... Visa mer
Responsibilities:

1. Promote the system and process construction of the project department, and report to relative responsible persons.

2. help Project Manager to lead the company's overall delivery process optimization and change.

3. Follow up the status of major projects and problems, organize expert team to review and deal with abnormal cases;

4. Participate in the company's overall resources, capacity forecast;

Qulifications:

1. At least Bachelor degree or above

2. Be good at cooperating and coordinating with others and give feedback timely.

3. Ability to read and write English documents/emails, good oral English is preferred

4. Experience in project management Visa mindre

Teknisk försäljningsingenjör till Brokk

Ansök    Jan 24    Wikan Personal AB    Backofficepersonal
Brokks sälj- och marknadsteam på huvudkontoret i Skellefteå strävar alltid efter att erbjuda de bästa lösningarna för våra kunder och partners. Som en nyckelmedlem i teamet ligger ditt ansvar i att möjliggöra dessa lösningar genom innovativa idéer samt att stödja kollegor och kunder med din kunskap inom teknik. Om du vill arbeta med framgångsrik innovation i ett snabbväxande företag är Brokk rätt plats för dig! Läs mer om vår historia och våra produkter p... Visa mer
Brokks sälj- och marknadsteam på huvudkontoret i Skellefteå strävar alltid efter att erbjuda de bästa lösningarna för våra kunder och partners. Som en nyckelmedlem i teamet ligger ditt ansvar i att möjliggöra dessa lösningar genom innovativa idéer samt att stödja kollegor och kunder med din kunskap inom teknik.

Om du vill arbeta med framgångsrik innovation i ett snabbväxande företag är Brokk rätt plats för dig! Läs mer om vår historia och våra produkter på www.brokk.com

Om företaget
Brokk är ett globalt och marknadsledande företag som producerar och säljer rivningsrobotar över hela världen. Den tekniska nivån i bolaget är hög och Brokk-koncernen omsätter cirka 1,3 miljarder kronor per år.

Vi är ett dynamiskt, framåtblickande och lönsamt företag som under de senaste 10 åren expanderat från tre till 13 säljbolag med verksamhet i alla delar av världen. Vi befinner oss i en spännande tillväxtfas med många nya möjligheter och en unik marknadsposition.

På Brokk finns korta vägar mellan beslut och handling och vi utvecklar ständigt smartare produkter och arbetssätt. Vi erbjuder en positiv gemenskap där nyfikenhet och engagemang är drivkraften i vardagen.

Dina arbetsuppgifter
Som teknisk försäljningsingenjör kommer du i nära samarbete med teamet och andra funktioner hos Brokk att erbjuda kunderna anpassade lösningar för specifika behov. Här stärker du det tekniska säljteamet som en av tre medlemmar.

Urval av arbetsuppgifter:
- Förbereda kostnadskalkyler och skapa offerter samt layouter till projekten.
- Stötta projektteamet med input från din erfarenhet och dina kundmöten och relationer.
- Vara delaktig i förbättringsarbete och effektivisering av arbetssätt.
- Delta i kundmöten, mässor, kundevent etc. Resor kan förekomma i samband med detta.

Din bakgrund/Dina egenskaper
Du har en teknisk utbildning på gymnasienivå eller högre. Det är meriterande om du har en relevant ingenjörsutbildning och/eller har flera års erfarenhet från teknik, gärna från liknande branscher. Du har erfarenhet av programvaror för maskinkonstruktion, så som Autodesk Inventor, Solidworks, Catia etc. Det är meriterande med erfarenhet från affärssystem som Monitor, SAP etc, samt av att arbeta med offerter. Eftersom Brokk är ett internationellt företag är det viktigt att du kan kommunicera fritt på engelska och har goda kunskaper i teknisk engelska. Andra språkkunskaper är värdefulla.

Som person är du ansvarsfull, självgående och nyfiken på ny teknik. Du kan enkelt förklara tekniska lösningar och stöttar gärna dina kollegor med din kunskap. Det är viktigt att du har ett marknadsintresse och en vilja att sälja lösningar till kunder.

Information och kontakt
Kandidaturval och intervjuer sker löpande och vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt. I denna rekrytering samarbetar Brokk med Wikan Personal. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Irma Öhlund, 0910-770983 alt. [email protected]. Sista ansökningsdag är 2023-02-15 och urval sker löpande.
Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt.

Vi erbjuder en tjänst hos ett växande/ledande globalt tillverkningsföretag med hög teknisk nivå. Ett starkt och uppskattat varumärke med stor marknadspotential. En dynamisk miljö där du kan få mycket att hända. Ett positivt sammanhang och gemenskap på huvudkontoret i Skellefteå.

Välkommen!

Söktermer/nyckelord/Nyckeltermer: Offertingenjör, B2B Teknisk support, Teknisk säljspecialist, Teknisk försäljningsingenjör, Presales engineer, Teknisk projektledare

Om Wikan Personal
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda. Läs mer på www.wikan.se Visa mindre

Orderadministratör till Z-Profil

ORDERADMINISTRATÖR till Z-PROFIL Är du en kommunikativ lagspelare som gillar att vara med där det händer? Har du erfarenhet av orderhantering och administration? Då är det kanske dig vi söker! Z-profil är ett familjärt företag med ett öppet och lättsamt arbetsklimat. För oss är det viktigt att ge medarbetarna både frihet och ansvar på arbetet. Utöver ett utvecklande arbete och trevliga arbetskollegor erbjuder vi dig som anställd b.la förkortade arbetsdagar... Visa mer
ORDERADMINISTRATÖR till Z-PROFIL
Är du en kommunikativ lagspelare som gillar att vara med där det händer? Har du erfarenhet av orderhantering och administration? Då är det kanske dig vi söker!
Z-profil är ett familjärt företag med ett öppet och lättsamt arbetsklimat. För oss är det viktigt att ge medarbetarna både frihet och ansvar på arbetet. Utöver ett utvecklande arbete och trevliga arbetskollegor erbjuder vi dig som anställd b.la förkortade arbetsdagar på fredagar, friskvårdsbidrag m.m. Vi fortsätter växa och letar nu efter dig som vill vara med på vår expansiva resa.
DINA ARBETSUPPGIFTER
I din roll som BackOffice administratör arbetar du främst med din Teamleader och stöttar vårt säljteam som är verksamma inom försäljning av profilkläder, exponeringsmaterial och övrig produktmedia.
Du strävar efter att hålla god ordning i våra digitala flöden, orderlägger till våra underleverantörer och säkerställer att förmedla relevant information som resulterar i korrekta produkter till slutkund.
I arbetet har du löpande kontakt med säljare på båda våra orter i Umeå och Skellefteå gällande restnoteringar, förseningar eller övriga förändringar inom orderprocessen. Du bevakar leveranser, rapporterar avvikelser och sköter eventuella reklamationer och returer.
Vi söker dig som har förmåga att prioritera och att ta snabba beslut under perioder med hög belastning.
Då vi är en familjär arbetsplats där alla hjälps åt när det behövs innebär tjänsten även att du kommer att vara delaktig i övrigt förekommande arbetsuppgifter för verksamheten.
DIN BAKGRUND/DINA EGENSKAPER
För att lyckas i rollen ser vi att du är ansvarstagande och strukturerad. Din servicekänsla är hög och du uppskattar att jobba med många olika kontaktytor. Du är duktig på att skapa goda relationer och har lätt för att samarbeta med andra.
Då vi strävar efter att digitalisera och automatisera så många delar som möjligt av vår verksamhet söker vi dig med gedigen datorvana. Du har mycket goda erfarenheter av administrativa arbetsuppgifter och digitala system. Vidare har du ett effektivt arbetssätt som gör att du har god koll på arbetsflöden och orderprocesser.
Vi söker dig som:
· Arbetat i en serviceinriktad roll
· Har goda kunskaper om MS Office-paketet
· Uttrycker dig obehindrat i svenska och engelska, muntligt som skriftligt
· Har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter på dator
· Har förståelse för orderflöden
· tidigare arbetat i CRM eller andra backofficesystem
I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.
OM ANSTÄLLNINGEN
Lön: Enligt avtal.
Lönetyp: Fast månadslön
ANSTÄLLNINGSVILLKOR
Heltid.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Placeringsort: Skellefteå
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
För mer information kontakta:
Marlena Eriksson
Team Leader BackOffice
[email protected] Visa mindre

Fastighetsadministratör till Riksbyggen i Skellefteå

Ansök    Dec 17    Manpower AB    Backofficepersonal
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar bostäder i nyproduktion, både bostads- och hyresrätter. Vi är också en av Sveriges största fastighetsförvaltare med bostadsrättsföreningar samt kommersiella och offentliga fastighetsägare som kunder. Manpower söker tillsammans med Riksbyggen efter en ny medarbetare med bred kompetens och en stor ansvarskänsla för att axla rollen som fastighetsadministratör. Huvudsakliga placering är Skellefteå men kan oc... Visa mer
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar bostäder i nyproduktion, både bostads- och hyresrätter. Vi är också en av Sveriges största fastighetsförvaltare med bostadsrättsföreningar samt kommersiella och offentliga fastighetsägare som kunder.

Manpower söker tillsammans med Riksbyggen efter en ny medarbetare med bred kompetens och en stor ansvarskänsla för att axla rollen som fastighetsadministratör. Huvudsakliga placering är Skellefteå men kan också skötas på distans från Umeå. Du kommer att arbeta som konsult, vilket innebär att du är anställd av oss på Manpower men arbetar som uthyrd konsult hos Riksbyggen. Det här uppdraget startar omgående och sträcker sig i ca 3-5 månader men goda chanser till förlängning. Arbetstider är mån-fre 08-17.



Rollen som Fastighetsadministratör

Som fastighetsadministratör kommer du tillsammans med kollega att arbeta administrativt med Riksbyggens fastighetsbestånd i Skellefteå med omnejd. Flertalet underhållsprojekt ska sjösättas under 2022 där du tillsammans med kollega kommer att vara kuggen i hjulet. Du kommer i huvudsak att arbeta med administration och internt stöd till kollega, men du kommer också att arbeta med allt ifrån förfrågningsunderlag till åtgärdat/färdigställande i olika projekt.



Den vi söker

Till den här rollen söker vi dig som är social, engagerad och organiserad. Du håller en hög kvalitet i ditt arbete och förstår vikten av att arbeta mot nyckeltal och att hålla utsatta deadlines. För att lyckas med arbetet krävs det att du är självgående i ditt sätt att jobba och lätt kan ta dig an nya arbetsuppgifter och system.

Vi tror att du har en bakgrund inom fastighetsbranschen i någon form, gärna med liknande arbetsuppgifter som detta uppdrag. Vidare tror vi att du har god kännedom om att driva och vara en del av projekt i olika former.

Att du har mycket god digital kunskap ser vi som en självklarhet då uppdraget kräver att du snabbt sätter dig in i kundens system.

I övrigt krävs det att du har god samarbetsförmåga, stor vana vid att självständigt planera ditt arbete samt har goda kunskaper i såväl svenska som engelska i tal och skrift.



Erbjudande

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.



Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.



Sök tjänsten idag!

Låter den här tjänsten som spännande och något för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan idag, urvalsprocessen sker löpande och tjänsten kan därför tillsättas innan sista ansökningsdag har passerat.

I det här uppdraget kommer du att bli anställd av Manpower men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund Riksbyggen. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvariga rekryterare Anette Humby och Richard Lindström via e-post: [email protected] eller [email protected]

Vi ser fram emot att höra från dig!



Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Visa mindre

Administratör till Skellefteå

Ansök    Aug 17    Randstad AB    Backofficepersonal
Arbetsbeskrivning Är du en social person som gillar att arbeta i en varierande roll där du får ta initiativ och utvecklas? I detta uppdrag söker vi en administratör för ett konsultuppdrag till en av våra kunder i Skellefteå. De huvudsakliga arbetsuppgifterna innefattar orderhantering och fakturering av verkstads- och avtalsorders.  Du kommer att tillhöra ett team med totalt 9 skickliga administratörer som sitter utspridda på olika orter i landet. Rollen ... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Är du en social person som gillar att arbeta i en varierande roll där du får ta initiativ och utvecklas? I detta uppdrag söker vi en administratör för ett konsultuppdrag till en av våra kunder i Skellefteå. De huvudsakliga arbetsuppgifterna innefattar orderhantering och fakturering av verkstads- och avtalsorders. 


Du kommer att tillhöra ett team med totalt 9 skickliga administratörer som sitter utspridda på olika orter i landet. Rollen innebär ett nära samarbete med teknik- och verkstadschef, planerare, serviceingenjörer och avtalsledare. Du rapporterar till administrativ chef. Tjänsten passar dig som vill arbeta på ett företag där fokus ligger på både teknik och människor.


Uppdraget är heltid dagtid, måndag-fredag med start 2022-10-01 t.o.m. 2023-03-31, med möjlighet till förlängning. 



Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. 

Ansvarsområden
I rollen som administratör kommer du att arbeta med orderhantering och fakturering av verkstads- och avtalsorder. 
 
Arbetsuppgifter:
Registrering av order
Genomgångar av orderinventarier och prognoser
Sammanställning av faktureringsunderlag, tid och material till teknik- och verkstadschef
Hantera order både på löpande räkning och fastpris
Fakturering
Bokföringsuppdrag
Uppföljning av kundfordringar
Leverantörsfakturor


Kvalifikationer
För att lyckas i detta uppdrag behöver vi dig som är social med ett eget driv samt en vilja att utvecklas. Du är flexibel och trivs med varierande arbetsuppgifter. Du behöver även ha ett sinne för ordning och reda. Det är även viktigt att du är van vid att arbeta självständigt och att ta egna initiativ. Du har en god samarbetsförmåga och är bra på att prioritera ditt arbete löpande.


Du behöver även:
Utbildning inom ekonomi eller liknande, alternativt annan utbildning och erfarenhet som bedöms likvärdigt
Goda kunskaper i MS Office

Har du även erfarenhet från SAP, QV, Teams m.fl. så är det meriterande.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
Ansök senast 2022-08-31, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Ingela Gulliksson, Konsultchef, [email protected].

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Back Office Manager till Fu-Gen

Vill du arbeta i ett växande företag inom förnybar energi och har ett stort intresse för samhällsbyggnad, då är tjänsten som Back Office Manager för Fu-Gen ett jobb för dig att söka! Dina arbetsuppgifter kommer bestå av att administrera och stötta teamet i det vardagliga arbetet. Du kommer även ha möjlighet att arbeta kommersiellt och hantera olika typer av avtal. Meriterande är om du har erfarenhet av kartläsning eller arbetat i GIS/GIT informationssyste... Visa mer
Vill du arbeta i ett växande företag inom förnybar energi och har ett stort intresse för samhällsbyggnad, då är tjänsten som Back Office Manager för Fu-Gen ett jobb för dig att söka!

Dina arbetsuppgifter kommer bestå av att administrera och stötta teamet i det vardagliga arbetet. Du kommer även ha möjlighet att arbeta kommersiellt och hantera olika typer av avtal. Meriterande är om du har erfarenhet av kartläsning eller arbetat i GIS/GIT informationssystem samt har en god förståelse för samhällsuppbyggnad. 

Då företaget är under uppbyggnad söker vi dig som vill hjälpa oss att bygga upp en fungerande intern struktur och organisation, vi ser därför gärna att du är initiativrik och självgående. Som person bör du vara motiverad och en lagspelare samt ha flexibilitet och noggrannhet som några av dina styrkor. Du bör även vara utåtriktad, social och känna dig bekväm i att bemöta och hantera våra olika motparter.

För att kunna arbeta som Back Office Manager för Fu-Gen krävs goda kunskaper i Microsoft Office, B-körkort samt goda kunskaper i både svenska och engelska. 

Var med och bygga upp Fu-Gen Energi AB och ta chansen att utvecklas i din roll och växa med företaget!

Vi ser gärna Skellefteå som placeringsort, men är öppen för närliggande områden om du är den vi söker.

Tillträde för tjänsten är omgående.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av OnePartnerGroup och Fu-Gens önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till OnePartnerGroup. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom OnePartnerGroup men du kommer anställas direkt hos Fu-Gen. Visa mindre

Kundrådgivare

Ansök    Okt 26    Swedbank AB    Backofficepersonal
Har du en passion för affärer och kundmöten? Hos oss på Swedbank har du en möjlighet att: - Arbeta i ett team som ansvarar för att möta privat- och företagskunder som besöker eller kontaktar kontoret, både i bokade och obokade möten. - Aktivt bidra till att förbättra kundens hela ekonomi och trygghet med fokus på bästa möjliga service och en hållbar framtid. - Ge råd inom bolån, sparande, försäkring och pension och jobba självständigt med försäljning av he... Visa mer
Har du en passion för affärer och kundmöten?
Hos oss på Swedbank har du en möjlighet att:
- Arbeta i ett team som ansvarar för att möta privat- och företagskunder som besöker eller kontaktar kontoret, både i bokade och obokade möten.
- Aktivt bidra till att förbättra kundens hela ekonomi och trygghet med fokus på bästa möjliga service och en hållbar framtid.
- Ge råd inom bolån, sparande, försäkring och pension och jobba självständigt med försäljning av hela vårt produktutbud. Du har även en viktig roll i att guida kunderna i våra digitala miljöer.
- Utvecklas inom Swedbank - karriärvägarna inom Swedbank är många och intern rörlighet uppmuntras för att bredda kompetens, personlig utveckling och bankens konkurrenskraft.


I denna roll behöver du:
- Ha ett starkt driv och ta egna initiativ. En förutsättning för att lyckas hos oss är att du är en lagspelare som strävar efter teamets framgång lika mycket som din egen. Målsättningen är att du ska utvecklas och utmanas i ditt dagliga arbete. Självledarskap är något naturligt, där hittar du utmaningar som inspirerar dig.
- Tycka om att ge service med hög kvalitet till kunderna och har som mål att överträffa kundens förväntningar. Du vill alltid göra det bästa för kunderna och är nyfiken att lära dig nya saker.
- Vara lyhörd, pedagogisk, social och kunna skapa förtroende i kundmötet.
- Swedsec rådgivar- och bolånelicens samt försäkringsförmedlingsrätt är meriterande.


Bli en del av vårt team och...
Bli en del av ett fantastiskt gäng med professionella kollegor som strävar mot gemensamma mål där den individuella prestationen är viktig för att nå framgång. Tillsammans arbetar vi för att flytta fram Swedbanks position ytterligare i vår spännande och starkt växande marknad genom högt fokus på affärer och aktivitet. Jag värdesätter en öppen dialog och bra samarbete och förväntar mig att du är en motiverad och engagerad självledare. Vill du bli en del av vårt härliga team? Välkommen med din ansökan!” Annika Holmgren, din framtida chef

Vi ser fram emot din ansökan senast den 2021-11-07.
Tjänsten är ett vikariat t.o.m 2023-03-31

Arbetsplats: Skellefteå

Kontaktpersoner

Rekryterande chef: Annika Holmgren +46 91 05 83 106

SACO: Henrik Joelsson +46 40 24 25 08

Finansförbundet: Stina Forsman +46 91 05 83 140

Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.

Swedbank är en inkluderande arbetsgivare och diskriminerar ingen utifrån kön, ålder, sexuell läggning eller sexuell identitet, etnicitet, religion eller funktionsnedsättning - alla är välkomna. Visa mindre

Erfaren administratör

Är du en erfaren Administratör som vill vara en del av den tillväxt som sker i Skellefteå? Då är det dig vi söker! Vi söker en erfaren mångkunnig Administratör som har goda IT-kunskaper inom Officepaketet samt meriterande om man tidigare har arbetat i SAP tidrapporteringssystem. I rollen som Administratör är du ett stöd till projektledare och övriga projektmedlemmar med administrativa uppgifter i projektet av varierande karaktär såsom till exempel tidskr... Visa mer
Är du en erfaren Administratör som vill vara en del av den tillväxt som sker i Skellefteå? Då är det dig vi söker!

Vi söker en erfaren mångkunnig Administratör som har goda IT-kunskaper inom Officepaketet samt meriterande om man tidigare har arbetat i SAP tidrapporteringssystem.

I rollen som Administratör är du ett stöd till projektledare och övriga projektmedlemmar med administrativa uppgifter i projektet av varierande karaktär såsom till exempel tidskrivning i SAP-system, insamling av tidsedlar, hantera transmittlar för projektdokumentation, planering av boende och resor, utskrifter, etc. Arbetsuppgifterna innebär stor variation för en serviceinriktad person som gillar att hantera många olika saker parallellt. Goda kunskaper i svenska och engelska krävs i detta arbete.

Du som person bör vara serviceinriktad, lösningsorienterad, social och flexibel då arbetet är varierande och det händer nya spännande saker varje dag. Stresshantering är en av dina styrkor då det periodvis kan vara mer stressfyllda dagar. 


Du kommer att bli du anställd av oss på OnePartnerGroup och uthyrd till vår uppdragsgivare.

Urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag så vänta inte med att skicka in din ansökan! Visa mindre

Erfaren teknisk dokumentationshanterare

Har du erfarenhet av teknisk dokumentation inom industriell rörledning och vill vara med i den tillväxtresa som sker i Skellefteå? Då är du den vi söker! Vi söker en person som har erfarenhet av att tekniskt dokumentera rörledningar, material samt provtryck.  I arbetsuppgifterna ingår det att förbereda, samla in, sammanställa och färdigställa teknisk dokumentation. Du ska även kunna identifiera material, läsa ritningar och se till att de överensstämmer m... Visa mer
Har du erfarenhet av teknisk dokumentation inom industriell rörledning och vill vara med i den tillväxtresa som sker i Skellefteå? Då är du den vi söker!

Vi söker en person som har erfarenhet av att tekniskt dokumentera rörledningar, material samt provtryck. 

I arbetsuppgifterna ingår det att förbereda, samla in, sammanställa och färdigställa teknisk dokumentation. Du ska även kunna identifiera material, läsa ritningar och se till att de överensstämmer med verkligheten samt editera ritningar efter resultat. Arbetet sker huvudsakligen vid datorn, men en viktig del i arbetet är att samla in information från fältet för att säkerställa att informationen är korrekt. 

För att trivas i rollen tror vi att du har god kommunikationsförmåga samt är pålitlig, stabil och lugn i utmanande situationer. Du sätter säkerheten först, har god struktur och gott ordningssinne. Du gillar att samarbeta med andra människor från olika kulturer. Du förankrar och fattar beslut samt slutför det du påbörjat. Du är en driftig kundorienterad problemlösare som tar initiativ. Stresshantering är en av dina styrkor då det periodvis kan vara mer stressfyllda dagar. 

Goda kunskaper i svenska och engelska krävs för detta arbete. 

Meriterande om du har erfarenhet av programvaran Bluebeam samt B-körkort. 


Du kommer att bli du anställd av oss på OnePartnerGroup och uthyrd till vår uppdragsgivare.

Urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag så vänta inte med att skicka in din ansökan! Visa mindre

Z-profil söker en BackOffice administratör

Ansök    Aug 17    Wikan Personal AB    Backofficepersonal
I tjänsten som BackOffice administratör hos oss får du möjlighet att påverka samt driva och utveckla vårt digitala arbetssätt framåt. Du kommer vara en viktig resurs för våra säljare både här i Skellefteå och Umeå. Vi är ett familjärt företag med ett öppet och lättsamt arbetsklimat. För oss är det viktigt att ge medarbetarna både frihet och ansvar på arbetet. Utöver ett utvecklande arbete och trevliga arbetskollegor erbjuder vi dig som anställd förkortade ... Visa mer
I tjänsten som BackOffice administratör hos oss får du möjlighet att påverka samt driva och utveckla vårt digitala arbetssätt framåt. Du kommer vara en viktig resurs för våra säljare både här i Skellefteå och Umeå. Vi är ett familjärt företag med ett öppet och lättsamt arbetsklimat. För oss är det viktigt att ge medarbetarna både frihet och ansvar på arbetet. Utöver ett utvecklande arbete och trevliga arbetskollegor erbjuder vi dig som anställd förkortade arbetsdagar på fredagar, friskvårdsbidrag och förmånliga priser på vårt sortiment.

Vi tänker fortsätta utvecklas för att skapa största möjliga värde för våra kunder. Men vi vill inte bara följa med i utvecklingen, vi vill leda den. För att bli bäst i branschen måste vi våga tänka nytt och vidga våra vyer, det är här du kommer in!


Om företaget
Z-Profil grundades 1988 och är idag en av Sveriges mest kompletta profilbyråer.

Vi är specialister på att skapa slagkraftig produktmedia som jobbar för dig när du själv inte kan vara på plats. Vi hjälper företag att skapa produktkommunikation som bygger varumärkeslojalitet och yrkesstolthet.

Hos oss finns stor kompetensbredd, från framtagande av idéskisser, grafisk formgivning till tillhandahållande av webbshoppar och logistik. Genom ett stort kontaktnät över hela världen möjliggör vi specialanpassade lösningar till mycket konkurrenskraftiga priser. Vi levererar hela kedjan från utveckling av koncept, strategisk produktdesign, förädling, webbshop, lagerhållning och logistik, utifrån våra kunders varumärken och kärnvärden.

Vi skapar strategiska produkter av högsta kvalité, realiserar och vidareutvecklar våra kunders givna koncept och har som syfte att stärka och särskilja kundens varumärke, samt bygga starka och långsiktiga relationer både internt och externt.

Vårt erbjudande skall beröra och skapa känslor.

Vi är både ISO 9001:2015 och ISO 14001:2015-certifierade.


Dina arbetsuppgifter
I din roll som BackOffice administratör arbetar du främst mot vårt säljteam både i Skellefteå och Umeå. Du ansvarar för våra digitala flöden, beställer från våra underleverantörer och säkerställer att leveranstider till slutkund håller uppsatt tidsplan.

I arbetet har du löpande kontakt med våra underleverantörer och ser till att förmedla relevant information vidare till kollegor och bevakar avvikelser i orderprocessen.

Då vi är en familjär arbetsplats där vi alla hjälps åt innebär tjänsten även att du kommer att vara delaktighet i övrigt förekommande arbetsuppgifter.


Din bakgrund/Dina egenskaper
Då vi strävar efter att digitalisera och automatisera så många delar som möjligt av vår verksamhet söker vi dig som har god fallenhet för IT. Du har mycket goda erfarenheter av administrativa arbetsuppgifter och digitala system. Vidare har du ett strukturerat och effektivt arbetssätt som gör att du har god koll på arbetsflöden och orderprocesser.
Som person är du nyfiken och positiv vilket gör du trivs när du får möjlighet att utveckla och förbättra arbetssätt. För att lyckas i denna roll är det viktigt att du är duktigt på att skapa goda relationer, är serviceinriktad och har lätt för att samarbeta med andra.

Du uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift.
Goda kunskaper i Office365 är ett krav.

I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Information och kontakt
Omfattning: Heltid
Sista ansökningsdag: 2021-09-05
Placeringsort: Skellefteå

I denna rekrytering samarbetar Z-profil med Wikan Personal AB.
Ansöker gör ni på www.skelleftea.wikan.se
Information om tjänsten lämnas av Ellen Berg, Wikan Personal 0910-77 09 85 alt. [email protected]


Om Wikan Personal
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 10 orter i Sverige, omsätter ca 330 Msek och har omkring 800 anställda. Läs mer på www.wikan. Visa mindre

Sales Support till Nordic Light AB!

Ansök    Jan 27    Nordic Light AB    Backofficepersonal
Vill du arbeta för en av världens ledande tillverkare av belysningsarmaturer? Är du en driven projektledare som letar efter ett utvecklande och flexibelt arbete? Vi söker just nu en Sales Support till vårt kontor i Skellefteå! Om tjänsten Som Sales Support på Nordic Light AB har du en projektledande roll där du supportar Key Account med allt från orderhantering, kalkylering, prognoser etc. - det vill säga ett väldigt varierande arbete där du ständigt utvec... Visa mer
Vill du arbeta för en av världens ledande tillverkare av belysningsarmaturer? Är du en driven projektledare som letar efter ett utvecklande och flexibelt arbete? Vi söker just nu en Sales Support till vårt kontor i Skellefteå!
Om tjänsten
Som Sales Support på Nordic Light AB har du en projektledande roll där du supportar Key Account med allt från orderhantering, kalkylering, prognoser etc. - det vill säga ett väldigt varierande arbete där du ständigt utvecklas och lär dig nya saker. Du kommer att vara en mycket viktig del av det team som driver affären med våra största kunder.
Vi verkar på en global marknad som ständigt förändras. Vår ambition är att ständigt ligga i framkant med örat mot marken och följa utvecklingen i den bransch vi verkar i. Vi har därför korta beslutsvägar där du tillsammans med dina kollegor och ledning kan agera snabbt och effektivt och därmed serva kunderna utefter de behov som uppstår. Genom tydlig målsättning och coachning kan vi växa tillsammans – samtidigt som vi givetvis ska ha roligt på vägen!
Nordic Light AB kommer under 2021 att flytta till helt nya lokaler med goda träningsmöjligheter i anslutning till kontoret. Arbetet är förlagt vardagar, kl. 08.00-17.00, med flextid.
Din närmsta chef blir vår VD. Resor kan förekomma i tjänsten, såväl inrikes som utrikes.
Vem är du?
Vi söker dig som gillar utmaningar, puls och brinner för att uppnå resultat! Du är social, positiv och har ett gott sinne för kundbemötande.
Tidigare erfarenhet av försäljning B2B samt projektledning är meriterande.
Du är kommunikativ och har goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift.
Du har goda IT-kunskaper i Office-paketet samt vana av att arbeta i affärssystem.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
_________________________________________________________
Placeringsort: Skellefteå
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Tjänstgöringsgrad: Heltid (100 %)
Löneform: Fast månadslön
Tillträde: Snarast enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag: 2021-02-05
_________________________________________________________
Du ansöker genom att skicka in ditt CV och personliga brev via länken nedan.
Observera att urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR Manager Emelie Jonsson på telefon 0910-21 52 33 eller via [email protected].
_________________________________________________________
Nordic Light AB ingår i koncernen ITAB Shop Concept AB. Nordic Light utvecklar, tillverkar och marknadsför accent- samt allmänbelysning för butiksmiljöer på en internationell marknad. Läs gärna mer på vår hemsida: www.nordiclight.com. Visa mindre

Mill Lining Proposal Specialist till Metso i Ersmark

Ansök    Maj 29    Experis AB    Backofficepersonal
Vill du vara en del av en världsledande och innovativ miljö med fokus på tung processindustri? Vill du ha ett spännande arbete med stor variation och möjlighet till personlig utveckling? Är du en duktig teknisk säljare med internationell erfarenhet som känner att du behöver nya utmaningar? Om svaret är ja, läs då vidare och sök tjänsten som Mill Lining Proposal Specialist på Metso Minerals. Om tjänsten: Metsos globala produktområde Mill Lining Solution... Visa mer
Vill du vara en del av en världsledande och innovativ miljö med fokus på tung processindustri?
Vill du ha ett spännande arbete med stor variation och möjlighet till personlig utveckling?
Är du en duktig teknisk säljare med internationell erfarenhet som känner att du behöver nya utmaningar?
Om svaret är ja, läs då vidare och sök tjänsten som Mill Lining Proposal Specialist på Metso Minerals.

Om tjänsten:
Metsos globala produktområde Mill Lining Solutions ansvarar för support till försäljning, service och underhåll av produkter inom gruvindustrin.

Vi söker nu en Mill Lining Proposal Specialist till vårt globala produktcenter i Ersmark, Skellefteå.
Här utvecklas, konstrueras och tillverkas slitskyddsprodukter/system för olika typer av malningskvarnar. Våra produkter är av betydelse för gruvnäringen över hela världen och är kända för sin kvalitet och prestanda.

Som Mill Lining Proposal Specialist arbetar du, framför allt, som tekniskt och kommersiellt stöd för våra internationella säljare och representanter. Du hjälper dem att sälja in den optimala lösningen för kundens behov. I dina arbetsuppgifter ingår att skapa offerter, följa upp nyinstallationer och ge förslag till tekniska förbättringar. Du har löpande kontakt med Metsos säljorganisation. I din nya tjänst ingår du i en grupp om 13 personer inom Mill Lining Solutions som tillsammans ansvarar för marknadsbearbetningen i hela EMEA (Europa, Ryssland, Mellanöstern och Afrika).

Din bakgrund:
Vi söker dig med dokumenterad erfarenhet av tekniskt arbete, gärna inom tung processindustri.
Du är självgående men också samarbetsvillig och har lätt för att kommunicera både muntlig och skriftligt i såväl svenska och engelska. Du har troligtvis högskoleutbildning med maskinteknisk inriktning.
Som person är du affärsinriktad med bred teknisk kompetens och van att själv planera och genomföra dina arbetsuppgifter. Vidare är du nyfiken, lättlärd och trivs i mötet med interna och externa kunder. Du har en familjesituation som medger 5-15 resdagar per år och är en bra kommunikatör med hög social kompetens. Slutligen vill vi att du har erfarenhet av CAD (gärna Inventor) och att du har B-körkort.

Vårt erbjudande:
Vi erbjuder ett utvecklande jobb med intressanta och utmanande arbetsuppgifter för tekniska experter. Vi har en trevlig arbetsmiljö, trivsam och fartfylld arbetsplats med internationell prägel och goda personliga utvecklingsmöjligheter.

Övrig information:
I denna rekrytering samarbetar Metso med Experis Sverige.
För mer information om tjänsten och processen kontakta vår rekryteringskonsult Tom Jakobsen på 070-270 27 67 eller [email protected].


Välkommen med din ansökan snarast då vi kommer jobba med en löpande process! Visa mindre

Bokningsadministratör

Ansök    Jan 21    Skellefteå kommun    Backofficepersonal
Kulturhuset är en kraftkälla i ett Skellefteå som utvecklas genom idéer och ett kreativt klimat. Vårt mål är att bli kända för vårt värdskap, våra verksamheter och vår vilja att tänka nytt. Ett kulturhus som vågar! Kulturhuset ska vara ett multifunktionellt hus där man samnyttjar ytor och som kan förändras utifrån olika behov. Det innebär att vi måste ta oss an huset med nyfikenhet och fantasi. Kulturhusets bas kommer att vara de fyra verksamheterna Väst... Visa mer
Kulturhuset är en kraftkälla i ett Skellefteå som utvecklas genom idéer och ett kreativt klimat. Vårt mål är att bli kända för vårt värdskap, våra verksamheter och vår vilja att tänka nytt. Ett kulturhus som vågar!

Kulturhuset ska vara ett multifunktionellt hus där man samnyttjar ytor och som kan förändras utifrån olika behov. Det innebär att vi måste ta oss an huset med nyfikenhet och fantasi.

Kulturhusets bas kommer att vara de fyra verksamheterna Västerbottensteatern, Skellefteå konsthall, Stadsbiblioteket och Museum Ann Nordlander (MAN). Utöver kommer även olika typer av gästspel, uppvisningar och möten med alltifrån ideella föreningar och amatörer till professionella aktörer att berika huset.

ARBETSUPPGIFTER
Som bokningsadministratör ingår du i ett härligt gäng som är en viktig kugge för att skapa ett attraktivt Kulturhus. Du kommer att arbeta i nära samarbete med Kulturhusets operativa chef, som även kommer att vara din närmaste chef.

Stor del av uppdraget innebär att arbeta med vårt bokningssystem som är själva lungan för Sara Kulturhus. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av att:

• Administrera bokningar, fakturering, tidrapporter, arbetsorder och rapporter för uppföljning.
• Guida evenemangsaktörer genom bokningsprocessen.
• Svara på frågor från involverade aktörer kopplat till de bokningar som görs.

KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen krävs att du självständigt och professionellt driver ditt arbete framåt på ett strukturerat sätt. Du är noggrann i allt du tar dig an och har ordning och reda även när allt händer samtidigt.

Vi söker dig som har erfarenhet av och är en fena på administrativt arbete. Du har ett öga för detaljer och trivs när du får chansen att utveckla och förbättra arbetssätt och processer.

Du har erfarenhet av att arbeta med olika administrativa system och har både lätt för att lära dig nya system och att hjälpa andra att förstå dem. Eftersom du kommer ha kontakt med flera olika aktörer ser du samarbete och kommunikation som en naturlig del i ditt arbete samt uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift.

ÖVRIGT
-- Visa mindre